Zenon Korsak wygrał polski finał Optifuel Challenge 2017. 

Na temat 8. finału Konkursu Optifuel Challenge w Polsce pisaliśmy już wcześniej, ale dopiero teraz organizatorzy podali wyniki spalania i prędkości. Mistrzem w Polsce i naszym reprezentantem na finale europejskim został Zenon Korsak (25,4 l/100 km i 42,7 km/h) wyprzedzając Mariusza Gruszczyńskiego (24,9 l/100 km i 41,2 km/h) i Pawła Buciora (24 l/100 km i 38,9 km/h).

Finał optifuel Zenon Korsak
Zmagania były podzielone na część teoretyczną i jazdy: dokładnie w ten sam sposób są rozgrywane finały europejskie organizowane przez Renault Trucks SAS.
Test teoretyczny składał się z 20 pytań dotyczących systemów pojazdu związanych z oszczędzaniem paliwa. Chodziło między innymi o zasadę działania Optivision, inteligentnego wolnego koła Optiroll, logiki trzech „Eco-Level” oraz podstaw reguł jazdy efektywnej.

Część praktyczna w półfinale polegała na pokonaniu  zestawem (ciągnik Renault Trucks T480 High Sleeper Cab) obciążonym 22 tonami ładunku czterech okrążeń (ok. 21 km) lotniska w Bednarach z możliwie najniższym zużyciem paliwa oraz najwyższą prędkością średnią z poszanowaniem ograniczeń prędkości wyznaczonych przez ustawione znaki drogowe.

Finał optifuel Zenon Korsak

Zawodnicy zostali podzieleni na 3 grupy i konkurowali ze sobą w osobnych pojazdach. Finalistą z każdego samochodu była osoba, która zdobyła najwyższą łączną liczbę punktów z testu oraz jazdy (maks. 100 pkt w proporcji: 20% test/80% jazda).

Finał Optifuel z jokerem

W ścisłym finale spotkało się trzech kierowców, którzy walczyli o końcowe miejsce na podium oraz o reprezentację naszego kraju w zmaganiach europejskich, które odbędą się w październiku w Hiszpanii. Panowie Paweł Bucior, Mariusz Gruszczyński i Zenon Korsak wylosowali kolejność przejazdu jednym zestawem. Próba składała się ponownie z 4 okrążeń, ale tym razem z dodatkowymi przeszkodami w postaci „jokerów”. Kolejność zaliczenia „jokera” (przejazdu przez strome wzniesienie, ciasnej szykany i ronda objeżdżanego dookoła) zależała od decyzji uczestnika konkursu. Ponownie zwycięzcą zostawał kierowca, który wypracował idealny kompromis pomiędzy wysoką prędkością średnią a niskim zużyciem paliwa.

Finał międzynarodowy odbędzie się 18 października w hiszpańskim Toledo.

Finał optifuel Zenon Korsak