Trzy kolejne samochody elektryczne Volvo Trucks trafiają do sprzedaży.

Według statystyk Eurostatu „Drogowy transport towarowy według odległości”, 45% wszystkich towarów przewożonych w Europie drogą lądową pokonuje odległość mniejszą niż 300 km. Oznacza to, że w UE już dziś można zelektryfikować prawie połowę wszystkich przewozów samochodami ciężarowymi.

— Coraz więcej firm transportowych zdaje sobie sprawę, że należy rozpocząć proces elektryfikacji już teraz, kierując się zarówno troską o środowisko naturalne, jak i względami konkurencyjnymi, aby spełnić wymagania klientów w zakresie zrównoważonego transportu. Dzięki obszernej i wszechstronnej ofercie Volvo Trucks przejście na napęd elektryczny jest całkowicie realne dla znacznie większej liczby firm transportowych, mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks Electric

Trzy nowe modele

Produkcja nowych modeli elektrycznych dla Europy rozpocznie się w przyszłym roku.

Trzy kolejne samochody elektryczne Volvo Trucks to FM, FMX oraz FH. Dołączą one do oferowanych już od 2019 roku Volvo FL Electric i Volvo FE Electric. W Ameryce Północnej sprzedaż VNR Electric rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku. Samochody te mają zasięg do 300 km oraz dysponują mocą ciągła 490 kW oraz maksymalnym momentem obrotowym 2.400 Nm. Pojemność akumulatora do 540 kWh. Dopuszczalna masa całkowita zestawu (DMC) do 44 ton.

Volvo Trucks Electric

Po wprowadzeniu nowych modeli samochodów ciężarowych Volvo Trucks dysponuje obecnie linią sześciu elektrycznych samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności, co sprawia, że jest to najbardziej kompletna oferta tego typu w branży.

— Istnieją ogromne możliwości elektryfikacji transportu ciężarowego w Europie, a także w innych częściach świata, w bardzo niedalekiej przyszłości, mówi Roger Alm. Aby to udowodnić, wyznaczyliśmy sobie ambitny cel — do 2030 roku elektryczne samochody ciężarowe mają stanowić co najmniej połowę naszej sprzedaży. A te trzy nowe samochody ciężarowe o dużej ładowności, które właśnie wprowadzamy na rynek, oznaczają gigantyczny krok w kierunku osiągnięcia tego celu.

Następny krok to pojazdy z ogniwami paliwowymi

Następne będą elektryczne samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi
W dalszej przyszłości nawet przewozy ciężkich ładunków na duże odległości będą mogły odbywać się z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych. Aby spełnić te ambitne wymagania dotyczące zarówno dużej ładowności, jak i znacznie większego zasięgu, Volvo Trucks planuje wykorzystać wodorowe ogniwa paliwowe do wytwarzania energii elektrycznej.

— Ta technologia rozwija się bardzo dynamicznie i naszą ambicją jest wprowadzenie elektryfikacji również na długich trasach, zarówno dzięki zastosowaniu akumulatorów, jak i ogniw paliwowych, mówi Roger Alm. Naszym celem jest rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych napędzanych ogniwami paliwowymi w drugiej połowie obecnej dekady i jesteśmy pewni, że uda nam się to osiągnąć.