Grupa Krone osiągnęła w roku obrachunkowym 2019/2020 sprzedaż w wysokości 1,9 miliarda euro.

Po stosunkowo dobrym początku roku finansowego 2019/2020 (od 1 sierpnia 2019 do 31 lipca 2020) Covid-19 wpłynął na działalność gospodarczą od początku 2020 roku. W efekcie tematy takie jak negocjacje Brexit, spory handlowe i różne restrykcyjne cła importowe zeszły na dalszy plan w mediach, a to właśnie one miały zauważalny wpływ na filary Grupy Krone, choć z różnymi konsekwencjami. W sektorze maszyn rolniczych Krone nadal miało sukcesy, ale gorzej było w segmencie pojazdów użytkowych.

W minionym roku obrotowym sprzedaż Krone była na poziomie około 1,9 miliarda euro (rok wcześniej około 2,2 miliarda euro). Około 32,9% sprzedaży krajowej pochodziło z sektora techniki rolniczej, a 66,8% z technologii pojazdów *. 29,3% sprzedaży Krone wygenerowane zostało w Niemczech (rok wcześniej 30,9%), natomiast sprzedaż zagraniczna na poziomie 70,7% była nieco wyższa niż rok wcześniej (69,1%).

Pandemia wyhamowała sprzedaż pojazdów

W segmencie pojazdów użytkowych Krone na początku 2020 roku widoczne było lekkie ożywienie gospodarcze, jednak później globalna pandemia Covid-19 nagle zdeterminowała rynki. Blokady doprowadziły do ​​dalszego spadku popytu na sprzęt transportowy. Chociaż firmie Krone udało się jeszcze bardziej rozszerzyć swoją pozycję rynkową w Europie, musiała zaakceptować spadek sprzedaży o około 24,2%. Sprzedaż spadła do około 1,1 miliarda euro (rok wcześniej 1,5 miliarda euro).

Niemcy pozostają najsilniejszym jednolitym rynkiem z 32,0% (sprzedaż 372,7 mln euro, rok wcześniej 495,1 mln euro). Na rynkach zagranicznych sprzedaż spadła do 793,6 mln EUR (rok wcześniej 1,04 mld EUR). Do najważniejszych rynków zbytu należą rynki Europy Zachodniej z 43,3% (rok wcześniej 43,9%) i rynki Europy Wschodniej z 18,9% (rok ubiegły 17,7%).

obroty Krone 2020

Inwestycje w przyszłość

Krone wdrożył modernizację i automatyzację we wszystkich lokalizacjach produkcyjnych, zwłaszcza w zakładzie w Herzlake, gdzie wdrożono wysoce zautomatyzowane linie montażowe dla serii Dry Liner oraz linie powłokowe do nadwozi wymiennych. Obecnie trwa budowa nowej linii do produkcji robotów do nadwozi wymiennych. Na uwagę zasługuje również inwestycja w nowy system zgrzewania dzięki któremu wydajność w zakładzie Dinklage może zostać zwiększona do ponad 100.000 osi rocznie.

Nowe centrum walidacyjne Future Lab w Lingen również zostało uruchomione latem 2020 roku. Ponadto tor testowy o długości około 1,2 km umożliwia prowadzenie autonomicznej jazdy.

W minionym roku obrotowym Grupa Krone zatrudniała łącznie 5.375 osób (w roku poprzednim 5.292) w ponad 15 krajach, w tym średnio 293 stażystów (w roku poprzednim 270).

— Pandemia dała nam bardzo jasno do zrozumienia, które branże są naprawdę ważne w naszym społeczeństwie. Rolnictwo i transport są ich częścią. Z przyjemnością odnotowujemy, że firmie Krone udało się zdobyć udział w rynku we wszystkich segmentach. W sektorze inżynierii rolniczej znajduje to również odzwierciedlenie w dalszym wzroście sprzedaży o 732 mln EUR; w znacznie bardziej zmiennym segmencie pojazdów użytkowych osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie 1,16 mld EUR. Tym samym obroty Grupy Krone wynoszą 1,9 mld euro, co nadal jest przyzwoitym wynikiem w ogólnie trudnym otoczeniu. Jednak w dłuższej perspektywie nadal obsługujemy dwa mega trendy. Oczekuje się, że do 2050 r. Na Ziemi będzie żyć około 10 miliardów ludzi, z których wszyscy będą musieli otrzymać żywność. Wymaga to nowoczesnej techniki rolniczej, a także doskonale połączonej logistyki. To sprawia, że ​​jesteśmy optymistami, podsumowuje Bernard Krone, Przewodniczący Rady Nadzorczej Krone Holding.