Do floty Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w Warszawie dołączyło 10 nowych pojazdów Renault Trucks D26 Wide z nadwoziem marki Farid do bezpylnej zbiórki odpadów stałych.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o dostawie 18 śmieciarek Scania dla warszawskiego MPO, a teraz także Renault Trucks poinformowano o dostawie takiej samej ilości śmieciarek do tej firmy.

Śmieciarki Renault Trucks dla MPO Warszawa to model Renault Trucks D26 Wide, 3-osiowy z jedną osią napędową (6×2). Dzięki wleczonej osi skrętnej i niewielkiemu rozstawowi osi (3.500 mm) zewnętrzny promień zawracania jest równy zaledwie 7,3 m. W znaczący sposób ułatwia to manewrowanie w ciasnej zabudowie miejskiej. Każdy pojazd napędza 6-cylindrowy silnik DTI 8 osiągający moc 235 kW (320 KM) i maksymalny moment 1.200 Nm dostępny już od 1050 obr./min. Wszystkie są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów Allison 3200V piątej generacji, z sześcioma biegami do jazdy w przód i jednym biegiem wstecznym.

Skrzynia z konwerterem

Zastosowana przekładnia współpracuje z konwerterem o przełożeniu 1,98, sprawiając, że moment obrotowy, jaki trafia na koła jest niemal dwukrotnie większy. Takie rozwiązanie w znaczący sposób wpływa na dynamikę pojazdu i zmniejsza zużycie paliwa. Jest więc bardzo istotne w przypadku pojazdów komunalnych, których praca odbywa się w cyklu start/stop. Automatyczna skrzynia biegów ze zmiennikiem momentu pozytywnie wpływa też na trwałość układu przeniesienia napędu (brak podatnego na zużycie sprzęgła) oraz układu hamulcowego. Mimo stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej silnika, po zdjęciu nogi z gazu pojazd hamuje dość intensywnie. Dodatkowo pojazdy Renault Trucks z gamy D w wersji przeznaczonej do zbiórki odpadów mają zmodyfikowane tylne zawieszenie. Miechy pneumatyczne osi są nieco cofnięte, a tym samym lepiej chronione przed uszkodzeniem, do jakiego mogłoby dojść w przypadku wjazdu w trudny teren.

śmieciarki Renault MPO Warszawa

Kabina z klimatyzacją dla trzech osób

W kabinie o szerokości 2,5 m znajdują się trzy pełnowymiarowe fotele (dla kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym). Dzięki specjalnemu ukształtowaniu tablicy rozdzielczej osoba zajmująca środkowe miejsce ma wystarczająco dużo miejsca na nogi. W ten sposób nawet dłuższe przejazdy do położonych najdalej od bazy rejonów nie będą dla niej uciążliwe. Częste wchodzenie i wychodzenie z kabiny ułatwia nisko umieszczona podłoga (tylko 1,1 m od podłoża).  Prowadzą do niej jedynie dwa szerokie stopnie wejściowe. Zostały one zamontowane w układzie schodkowym, zapobiegając nadwyrężaniu rąk.

śmieciarki Renault MPO Warszawa

Zależało nam, aby wszystkie pojazdy były w tzw. wersji premium, czyli np. z klimatyzacją i automatyczną skrzynią biegów, co znacząco poprawia komfort pracy załogi. Jeżdżenie od drzwi do drzwi śmieciarką ze skrzynią ręczną lub pojazdem z prawdziwym automatem – nie z przekładnią zautomatyzowaną – to dwa różne światy. Poza tym eliminujemy niewłaściwe używanie sprzęgła czy niewłaściwy dobór biegów do warunków jazdy. Teraz jesteśmy pewni, że samochód jest odpowiednio eksploatowany. Istotne znaczenie ma też zwrotność pojazdu. Dzisiaj jazda śmieciarką to nie to samo, co przejazd zwykłą ciężarówką po autostradzie, ale pokonywanie skomplikowanego toru przeszkód tyłem. Choć nasi kierowcy są fenomenalni w takich sytuacjach, to nowe pojazdy z pewnością ułatwią im codzienną pracę, mówi Robert Kołodziejski, dyrektor zarządzający Pionu Operacyjnego MPO Warszawa.

Śmieciarki Renault Trucks dla MPO Warszawa zostały wyposażone w zabudowy Farid zamontowane przez firmę GP Truck Trading. Wszystkie mają pojemność 19 m3 i są przystosowane do montażu systemu RFID oraz komórek ważących. Te ostatnie występują na obu częściach dzielonej listwy grzebieniowej, umożliwiając pomiar masy odpadów każdego pojemnika osobno.

śmieciarki Renault MPO Warszawa

W oficjalnym przekazaniu pojazdów Renault Trucks wzięli udział najważniejsi przedstawiciele MPO oraz władz m.st. Warszawy (od lewej): Jarosław Robak – wiceprezes zarządu MPO, Robert Kołodziejski – dyrektor zarządzający Pionu Operacyjnego MPO, Michał Olszewski – zastępca prezydenta Warszawy i Andrzej Daniluk – wiceprezes zarządu MPO. W tle jedna z 10 dostarczonych śmieciarek na podwoziu D 26 Wide 6×2.

 

Komentarze

mkosier 30 września 2019 o 20:34

Dobrze, że MPO inwestuje gdyż przełoży się to na czystsze otoczenie w naszym mieście.