Prestiżowy konkurs jest organizowany przez dwa wiodące niemieckie magazyny branżowe. Przez lata jego ranga rosła, a obecnie jest postrzegany jako miernik wydajności transportu pojazdów długodystansowych w Europie.

Konkurs „Green Truck” organizują redakcje niemieckich magazynów branżowych „Trucker” i „VerkehrsRundschau”. Masa każdego zestawu biorącego udział w teście w 2021 r. wynosiła 32 t, a moc pojazdów określono do 430 KM. Długość odcinka testowego drogi na północ od Monachium to 342,8 km. W tym roku średnie spalanie testowanego pojazdu Scania R 410 wyniosło 23,53 l/100 km. Co więcej, pojazd Scania odnotował też najwyższą średnią prędkość: 80,60 km/h.

Testy „Green Truck” są poddawane rygorystycznej kontroli i odbywają się na drogach publicznych, w  tym autostradach i drogach podmiejskich. Warunki, które mogą mieć wpływ na wyniki, takie jak: ruch uliczny i warunki pogodowe zostały uwzględnione przez użycie pojazdu referencyjnego. Wszystkie pojazdy wyposażono w opony tej samej marki, o takim samym zużyciu i ciśnieniu.

— „Całkowity sukces” i „wartość dla klienta”, to słowa, które przychodzą mi na myśl w odpowiedzi na wiadomość o kolejnym tytule „Green Truck” dla Scania. To potwierdzenie, że konkurencja w dalszym ciągu jedynie podąża wytyczonym przez nas tropem. Zwycięstwo w tym teście pięć lat z rzędu jest wyczynem, który nie powinien być możliwy, a jednak… zrobiliśmy to! Postrzegam to jako ostateczny dowód na to, jak technologia układu napędowego firmy Scania wspiera naszych klientów w ich dążeniach do osiągnięcia jak najlepszych całkowitych kosztów operacyjnych, mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.  Niektórzy mogą pomyśleć, że pojazdy do testów prasowych są „przygotowane” lub produkowane specjalnie do tego celu – nie są. Są to zwykłe pojazdy ciężarowe, takie jak te, które mogą zamawiać nasi klienci. Są wprawdzie dobrze utrzymane, ale polecam to wszystkim właścicielom ciężarówek. Konkurs „Green Truck” i inne testy prasowe pokazują, że zwycięski pojazd Scania to taki sam pojazd, jaki nasi klienci używają w swoich codziennych zadaniach transportowych, tłumaczy Stefan Dorski.

Zobacz również:

Test Scanii 770 Snajmocniejsza Scania test