Minionej jesieni Scania brała udział w dwóch testach porównawczych zorganizowanych w Niemczech. Niedawno opublikowano wyniki obu z nich.

Zarówno w Teście 1000 punktów (1000 Punkte Test), jak i European Truck Challenge (ETC) zwyciężył ciągnik Scania 540 S,

Test 1000 punktów oraz ETC należą do najwyżej cenionych testów porównawczych ciężkich pojazdów ciężarowych na świecie. Są organizowane przez niemieckie wydawnictwa przy udziale dziennikarzy z całej Europy. Oceniane są zalety kabin: miejsce kierowcy, poziom hałasu i komfort wypoczynku, a także własności jezdne, funkcjonowanie skrzyń biegów i wygoda obsługi serwisowej. Pojazdy ciężarowe pokonują ponad 300 km drogami różnego typu. W tym czasie precyzyjne urządzenia mierzą rzeczywiste zużycie paliwa z najwyższą dokładnością. Każdy aspekt funkcjonowania pojazdu ma wpływ na rezultat końcowy.zostawiając konkurentów daleko w tyle.

— Wygrana w testach porównawczych to kolejne potwierdzenie czołowej pozycji, jaką Scania zajmuje w branży. Kiedy niezależni, doświadczeni dziennikarze oceniają naukowymi metodami wszystkie, istotne parametry naszych rozwiązań i porównują je z konkurencją wówczas, wynik stanowi ważną informację dla potencjalnych nabywców pojazdów ciężarowych, powiedział Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.

— Otrzymaliśmy najwyższą ogólną punktację w obu testach, ale największą dumą napawa mnie fakt, że nasz pojazd przy najniższym zużyciu paliwa zapewnia najwyższą średnią prędkość. Podkreśla to efektywność nierozerwalnie związaną z pojazdami Scania, zwraca uwagę Stefan Dorski.

Dwa testy, a w zasadzie trzy…

Wyniki Testu 1000 punktów, którego organizatorem jest Michael Kern są publikowane m.in. w magazynie branżowym „Lastauto Omnibus”. Test przeprowadzono w październiku 2020 r., a wzięły w nim udział: Scania 540 S, MAN TGX 18.510 BLS oraz Mercedes Actros 1853 LS.

ETC odbył się w listopadzie 2020 r. Organizatorem tej próby jest Hans-Jürgen Wildhage, a rezultaty są prezentowane na łamach „KFZ Anzeiger” i innych czasopism specjalistycznych. Uczestnikami ETC były: DAF XF 530, Scania 540 S, MAN TGX 18.510 BLS oraz Mercedes Actros 1853 LS. Do obu prób zostali zaproszeni wszyscy, liczący się w Europie producenci pojazdów ciężarowych.

My także wraz z firmą Piomar przeprowadziliśmy test spalania Scanii R450, Volvo FH oraz Mercedesa Actrosa. Na dwóch trasach o łącznej długości 1.300 km wygrała także Scania R450.