13 maja ruszy 10. jubileuszowa edycja konkursu Optifuel Challenge organizowanego przez Renault Trucks w Polsce.

W tegorocznej edycji kierowcy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności prowadząc zestawy Renault T Sleeper Racing 480 z silnikiem DTI13 Euro 6! Pojazdy zostały spięte z naczepami WIELTON. Masa ładunku wyniesie 20 t.

Po raz pierwszy pojazdami konkursowymi są egzemplarze używane, które poddane zostały weryfikacji ponad 200 punktów w fabryce pojazdów używanych Renault Trucks w Bourg-en-Bresse. Zabieg ten podkreśla niezawodność produktów Renault Trucks i udowodnia, że nawet po 4 latach eksploatacji pojazdy są w świetnej formie, utrzymują wysokie osiągi i pozwalają uzyskać dobre wyniki zużycia paliwa. Kolejną zmianą będzie rozgrywka tylko na poziomie krajowym, nie będzie w tym roku finału światowego.

Zasady konkursu są te same od 10 lat. Uczestnicy zmierzą się z wynikiem Master Driverów Renault Trucks Polska. Rezultaty będą podawane w oparciu o narzędzie Optifuel Infomax. Zwycięzcą zostanie kierowca, który osiągnie najniższe zużycie paliwa utrzymując najwyższą średnią prędkość, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa o ruchu drogowym.

W czasach wielkich oszczędności liczy się każde rozwiązanie pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa, dlatego tak ważne jest wykorzystanie wszelkich „opti technologii” tj. Optivision, Optiroll, OpitBrake, Optidriver dostępnych na pokładach pojazdów konkursowych.

Eliminacje już za parę tygodni

Eliminacje konkursu rozpoczynają się już niebawem, 13 maja   potrwają do 24 września. Na jesieni planowany jest finał, w czasie którego zostanie wyłoniony Dziesiąty Mistrz Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks Polska.

Jest o co walczyć. Mimo, iż konkurs nie ma w tym roku kontynuacji na finale światowym, to Renault Trucks Polska przygotowało równie atrakcyjne nagrody, co w poprzednich edycjach. Nagrodą główną w polskim finale jest voucher o wartości 8.000 PLN dla zwycięskiego kierowcy, a dla firmy, w której pracuje użyczenie nowego pojazdu Renault Trucks T Evolution na okres 10 miesięcy (w nawiązaniu do 10 edycji konkursu). 

Dodatkowo Michelin przekaże na testy 6 opon ciężarowych Michelin. Zwycięzca konkursu będzie mógł wybrać dowolnych 6 opon ciężarowych Michelin z aktualnie dostępnej oferty do swojego pojazdu i przekonać się o doskonałych ich osiągach. Z kolei RTFS oraz Grupa MAK wspólnie fundują dla zwycięskich firm vouchery o wartości 5000 zł – za pierwsze miejsce oraz o wartości 2000 zł – za zajęcie drugiego miejsca, oba do wykorzystania na ubezpieczenie pojazdów.

10. edycja Optifuel Challenge 2021 z zachowaniem środków ostrożności

Ze względu na obecną sytuacje Covid-19 dziesiąta edycja konkursu jest wyjątkowa. W trosce o bezpieczeństwo uczestników konkursu i Master Driverów zachowujemy wszelkie możliwe środki ostrożności. Impreza zachowuje charakter plenerowy. W pojazdach konkursowych zostały zamontowane specjalne przeźroczyste przegrody wykonane z poliwęglanowej folii, które oddzielają uczestnika od instruktora. Każdy uczestnik otrzyma zestaw środków ochrony osobistej: maseczkę, rękawiczki, płyn do dezynfekcji, długopis. Obowiązkowo w czasie jazdy będzie prowadził pojazd w maseczce i w rękawiczkach. Instruktorzy będą przed każdą jazdą konkursową mierzyć temperaturę. Kierowcy będą umawiani na konkretne godziny, aby nie grupować się w większej ilości. Po każdym przejeździe kabina będzie wietrzona. 

Zgodnie z regulaminem kierowcę zgłasza właściciel firmy. Zgłoszenia do udziału w konkursie zbierają reprezentanci handlowi Renault Trucks w poszczególnych lokalizacjach. Ilość miejsc ograniczona. Szczegółowy program konkursu i mapka z lokalizacjami znajduje się na stronie renault-trucks.pl.

Specyfikacja pojazdów konkursowych

Renault Trucks T480 T4x2 Sleeper Cab, skrzynia biegów Optidriver AT2412F, przełożenie przekładni głównej: 2,47, ogumienie: Michelin X-Line 315/70R22,5. Oprogramowanie: najnowsze, identyczne ze stosowanym w „Step D”, tempomat topograficzny Optivision w wersji mapowej. We wszystkich pojazdach są te same wersje oprogramowania oraz identyczne parametry kalibracji tachografów.

Naczepy: Wielton Curtain Master, ogumienie: Michelin, masa ładunku: ok. 20 ton (precyzyjnie taka sama dla wszystkich trzech zestawów). Ładunek umieszczony na matach przeciwpoślizgowych i zabezpieczony atestowanymi pasami mocującymi oraz narożami chroniącymi przed przetarciem.

Wszystkie pojazdy zostały przetestowane i skalibrowane pod kątem identycznych wskazań zużycia paliwa.