Technologia Michelin QuickScan oraz Connected Air Pressure to nowość w ofercie Michelin Services & Solutions dla flot transportowych. To system automatycznie monitorujący zużycie ogumienia oraz mierzący ciśnienie w oponach.

Michelin QuickScan to innowacyjna technologia automatycznej diagnostyki stanu opon, która działa niezawodnie we wszystkich warunkach pogodowych, również podczas opadów deszczu czy śniegu. System monitoruje zużycie ogumienia za pomocą skanerów magnetycznych. Connected Air Pressure mierzy ciśnienie w oponach z wykorzystaniem odbiornika częstotliwości radiowej sprzężonego ze skanerem. Rozwiązanie pozwala na szybką i łatwą konfigurację pojazdu, który jest identyfikowany poprzez tag RFID przyklejony do podwozia.

Usługi Michelin dla flot transportowych

Michelin QuickScan to zestaw narzędzi diagnostycznych, którego pierwszą częścią są płyty najazdowe sprawdzające wysokość bieżnika. Cechą wyróżniającą jest pomiar magnetyczny, a nie laserowy, dzięki czemu nawet w przypadku dużego zabrudzenia opony czy drobnych kamieni znajdujących się w rowkach, wyniki nie są zakłócone. Dzięki kilku punktom pomiarowym  system przekazuje również informacje o nierównomiernym zużyciu opony. Co ważne, montaż nie wymaga dodatkowego źródła zasilania, gdyż płyty są zasilane bateriami. Drugą nowością jest Connected Air Pressure – mierniki ciśnienia w oponach w formie nakrętek zaworów przykręcanych do kół.

Usługi Michelin dla flot transportowych

Zindywidualizowane raporty

Michelin QuickScan to rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb: raporty diagnostyczne opracowywane są w porozumieniu z zarządcami flot, a dodatkowo eksperci Michelin przygotowują jasne i precyzyjne sugestie dotyczące działania systemu. Ogromną zaletą rozwiązania jest uniwersalne zastosowanie, gdyż współpracuje ze wszystkimi typami i markami opon ciężarowych oraz ze wszystkimi typami samochodów ciężarowych (ciągniki, przyczepy, ciężarówki sztywne), autokarami i autobusami.

Technologia QuickScan została zastrzeżona przez Michelin, czego potwierdzeniem jest ponad 15 zgłoszonych wniosków patentowych. System jest już z powodzeniem użytkowany w Europie, a w 2021 r. Michelin planuje pierwsze montaże tego rozwiązania w bazach polskich klientów.