HAMA Polska kontynuuje zakupy. Po kontraktach z firmami Volvo i Iveco firma zamówiła ponad 200 nowych Actrosów 1851.

HAMA Polska, należąca m.in. do Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL), to lider rynku długoterminowego wynajmu ciężkich pojazdów ciężarowych (ciągników i naczep), a także jedna z największych firm oferujących w tym systemie pojazdy lżejsze i dostawcze. Obecnie po drogach jeździ ponad 3.400 zestawów należących do spółki. W tym roku do marek, które oferuje klientom HAMA Polska, dołączą nowe Actrosy. To efekt podpisanej w marcu ramowej umowy o współpracy między HAMA Polska
a Mercedes-Benz Trucks Polska. Spółka odbierze samochody jeszcze w tym roku.

Ponad 200 Actrosów dla Hama Polska ma szansę zaspokoić potrzeby wielu klientów. Pojazdy zostały wyposażone w kabiny Big Space, a także najnowszą wersję inteligentnego tempomatu Predictive Powertrain Control oraz pakiet systemów wspierających bezpieczeństwo Active Brake Assist 5.

Mercedes Hama Polska

— Rozpoczynamy tę współpracę z dużym entuzjazmem i jestem przekonany, że będzie się ona rozwijać w kolejnych latach, mówi Łukasz Chyliński, prezes HAMA Polska. Jednym z naszych strategicznych celów jest rozwój oferty produktów premium, a marka Mercedes-Benz idealnie się w te plany wpisuje.

Boom po kryzysie 

Zdaniem obydwu firm, nowo zawiązanej współpracy sprzyja sytuacja gospodarcza i dynamiczny rozwój rynku transportowego, który po krótkim załamaniu wiosną 2020, związanym z pandemią, notuje od kilku miesięcy ostry wzrost. 

— Pierwsze miesiące pandemii przyniosły spore spadki – pojazdy wracały od klientów, byliśmy zmuszeni zamknąć wiele kontraktów, mówi Łukasz Chyliński. Jednak okazało się, że zwrócone samochody bardzo szybko znalazły nowych użytkowników, przez co zaczęło brakować nam pojazdów we flocie, aby móc spełnić potrzeby wszystkich chętnych klientów.Ta sytuacja potwierdza, że w momencie dużych zawirowań na rynku ogromnego znaczenia nabiera elastyczność, którą oferujemy. Klient może samochód zwrócić, wykupić lub wymienić na nowy w zależności od aktualnych potrzeb i kondycji firmy.

Zobacz również:

350 Iveco dla HAMA Polska umowa Iveco Poland Hama Polska

— W porę spostrzegliśmy trend wzrostowy, dlatego zamówiliśmy odpowiednią liczbę pojazdów do naszej floty. Obecnie obserwujemy, że importerzy borykają się z ograniczonymi mocami produkcyjnymi w fabrykach, co oznacza, że dostępność nowych pojazdów ciężarowych jest mniejsza niż popyt, a zapotrzebowanie na transport rośnie. Cieszymy się, że jesteśmy odpowiednio przygotowani na tę sytuację.

— Boom na rynku usług transportowych zaskoczył wszystkich, ale można go wyjaśnić między innymi odłożonymi decyzjami o zakupach z ubiegłego roku, a także zwiększonym zapotrzebowaniem na przewozy w związku z dynamicznym rozwojem e-handlu,  podkreśla Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks Polska. Duże zamówienia na samochody oczywiście nas cieszą, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiejszej hossy nie można traktować jako utrwalonego trendu, dlatego spodziewamy się raczej stopniowego opadania linii wzrostu. W takich warunkach oferta długoterminowego wynajmu jest dla wielu przewoźników rozwiązaniem idealnym, bo pozwala szybko reagować na gwałtowne zmiany zapotrzebowania.

Zobacz również: 

Volvo we flocie HAMA PolskaVolvo FH Hama Polska