IVECO uzupełniło gamę IVECO WAY o nowy terenowy samochód ciężarowy – następcę legendarnego modelu TRAKKER.

Firma IVECO zaprezentowała wczoraj online nowy ciężki pojazd terenowy IVECO T‑WAY przedstawicielom sieci sprzedaży oraz międzynarodowym mediom branżowym.

Podczas wirtualnej premiery firma IVECO opowiedziała historię swoich pojazdów terenowych, na którą składały się treści filmowe i interakcje na żywo.

— Wstrząsnęliśmy branżą, wprowadzając serię pojazdów szosowych IVECO S‑WAY. Dziś robimy to ponownie w segmencie terenowym. Zamierzamy przenieść w przyszłość także tę kategorię pojazdów ciężarowych. Przyszłość ta właśnie się zaczyna, a jej przedstawicielem jest IVECO T‑WAY. Zaprojektowaliśmy IVECO T‑WAY w taki sposób, by wyznaczał nowe standardy pod względem solidności, niezawodności, efektywności, właściwości jezdnych, elastyczności przy montażu zabudowy oraz dostępności skomunikowanych usług, a także — jak przystało na włoską markę — stylistyki. Nazwa modelu mówi wszystko: T jak Twardziel, powiedział Thomas Hilse, prezes marki IVECO.

nowe Iveco budowlane

Solidna i niezawodna konstrukcja

IVECO T‑WAY został zaprojektowany jako samochód mający oferować najlepsze w swojej klasie osiągi w każdej misji terenowej. Po poprzednikach odziedziczył solidność wynikającą z zastosowania wzmocnionego stalowego podwozia składającego się z ramy o grubości profili 10 mm, wytrzymującej najwyższy w segmencie moment zginający 177 kNm. Przednia oś ma nośność do 9 ton, a w celu maksymalizacji siły i osiągów w tylnej osi standardowo zastosowano zwolnice w piastach kół. Nowy wzmocniony układ tylnego zawieszenia z podwójnymi osiami optymalizuje masę pojazdu i poprawia dzielność w terenie, dzięki większemu prześwitowi poprzecznemu i kątowi zejścia.

Odpowiednią moc do napędu pojazdu oraz przystawki odbioru mocy (PTO) zapewnia silnik IVECO Cursor 13 (pojemność 13 litrów), rozwijający do 510 KM (o 10 KM więcej w porównaniu z Trakkerem). W lżejszych konfiguracjach IVECO T‑WAY jest dostępny także z silnikiem Cursor 9.

nowe Iveco budowlane

Jednostki współpracują ze sprawdzonymi 12- lub 16‑biegowymi zautomatyzowanymi przekładniami HI‑TRONIX, które teraz oferują także nowe funkcje opracowane specjalnie z myślą o mobilności w terenie. Hill Holder pomaga w utrzymaniu pojazdu na wzniesieniu, tryb wykołysania ułatwia odzyskanie przyczepności na śliskiej nawierzchni, a tryb pełzania umożliwia poruszanie się z minimalną prędkością na biegu jałowym.

Na odcinkach szosowych system IVECOHI‑CRUISE dodatkowo podnosi wydajność. W jego skład wchodzi przewidujący tempomat, który steruje zmianą biegów oraz funkcja eco‑roll pozwalająca wykorzystać bezwładność pojazdu przy zjeździe ze wzniesienia. Dzięki nowym algorytmom, HI‑TRONIX zapewnia doskonałą strategię zmiany biegów w każdej sytuacji.

 

T-WAY w pełni skomunikowany

IVECO T‑WAY został zaprojektowany z myślą o wydajności i produktywności, które osiągnięto dzięki licznym funkcjom, niższej masie własnej oraz nowym usługom telematycznym i cyfrowym. Oferuje on nowe rozwiązanie oszczędzające paliwo w trakcie wykonywania zadań transportowych wymagających okazjonalnego załączania napędu na wszystkie koła (AWD): napęd hydrostatyczny HI‑TRACTION w ciężarówkach i ciągnikach z napędem w układzie 6×4.

nowe Iveco budowlane

System ten działa do prędkości 25 km/h i jest aktywowany automatycznie, w celu zapewnienia dodatkowego hydraulicznego napędu przednich kół w razie potrzeby. Ma on znaczną przewagę nad konwencjonalnym rozwiązaniem AWD pod względem zużycia paliwa i masy. W porównaniu z Trakkerem zwiększono ładowność, dzięki obniżeniu masy własnej o 325 kg poprzez zastosowanie nowej konstrukcji zawieszenia tylnych osi. Zalety tych rozwiązań ujawniają się szczególnie w trakcie zadań transportowych realizowanych częściowo po drogach utwardzonych, na przykład przy przewozie materiałów budowlanych.

IVECO T‑WAY jest według Iveco najlepiej skomunikowanym pojazdem w swojej klasie — podobnie jak cała gama WAY ze stanowiącym wyposażenie standardowe modułem Connectivity Box. System łączności umożliwia telediagnostykę i konserwację predykcyjną, a także zdalne monitorowanie parametrów każdego pojazdu w dowolnym czasie przez menedżera floty, w celu zapewnienia maksymalnej efektywności. Konsekwentnie rozbudowywane portfolio skomunikowanych usług IVECO ON służy maksymalizacji produktywności klienta i trwałości pojazdu, a także ograniczeniu do minimum nieplanowanych przestojów.

Najbardziej przyjazna do zabudowy terenowa ciężarówka

IVECO T‑WAY ma wszelkie szanse, by stać się ulubieńcem firm wykonujących zabudowy pojazdów, ze względu na nadzwyczajną elastyczność pod tym względem. Oferta konfiguracji zespołu napędowego jest najszersza na rynku: napęd częściowy: 6×4 w podwoziach i ciągnikach oraz 8×4 w podwoziach, a także napęd na wszystkie koła 4×4 lub 6×6 w podwoziach i ciągnikach oraz 8×8 w podwoziach. Względem modelu Trakker rozszerzono ofertę rozstawów osi, co czyni model T-WAY jeszcze łatwiejszym w zabudowie, bez potrzeby modyfikacji podwozia.

nowe Iveco budowlane

Nowa architektura elektryczno-elektroniczna HI‑MUX jest w pełni kompatybilna z systemami sterowania najnowszej generacji. W szerokiej ofercie przystawek odbioru mocy znajduje się przystawka wysokiej wydajności Sandwich PTO umieszczona pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Może przekazać na urządzenia zabudowy aż do 2.300 Nm momentu obrotowego.

Kabina IVECO T‑WAY

Kabina IVECO T‑WAY dzieli rozwiązania funkcjonalne i estetyczne z serią IVECO WAY, wyróżniając się podobnie smukłymi i aerodynamicznymi liniami. Dostępna w dwóch wersjach — krótkiej AD i długiej AT z dachem standardowym lub podwyższonym. Cała strefa kierowcy została pomyślana jako praktyczne i ułatwiające życie wnętrze. Komfortowy i ergonomiczny fotel wraz nową koncepcją wielofunkcyjnej kierownicy zapewniają najwyższy komfort pracy.

Z uwagi na zazwyczaj trudne warunki eksploatacji IVECO T‑WAY szczególnie zadbano o bezpieczeństwo kierowcy. Kabina zapewnia maksymalną ochronę dzięki rozwiązaniom dalece przewyższającym wymagania homologacyjne. Nowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi w wersjach z napędem częściowym (PWD), tylnymi hamulcami tarczowymi oraz sterowaniem elektronicznym (EBS) znacznie poprawia bezpieczeństwo kierowcy. Ponadto wszystkie modele są wyposażone w nowe zaawansowane systemy wspomagania jazdy (ADAS), obejmujące elektroniczną kontrolę stabilności i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.