Po największym DAF-ie XF, producent wprowadził zmiany w modelu LF.

Wygląd zewnętrzny nowego DAF LF Pure Excellence łączy wyraźnie nawiązuje do większych modeli tego producenta. W tym modelu dodano paski chromowane na grillu wlotu powietrza i nowy panel z logo „DAF” z chromowanymi obramowaniami. Bardziej użytecznym dodatkiem do nowego modelu LF jest opcjonalne dolne okno drzwi pasażera. Poprawia ono widoczność po stronie pasażera przy dystrybucji miejskiej. Dzięki niemu kierowca może łatwo zauważyć rowerzystów i pieszych obok kabiny.

Nowy DAF LF

We wnętrzu nowego modelu LF postawiono na ciepłą i stylową kolorystykę, odświeżono również tablicę wskaźników kierowcy. Zmiany grafiki ułatwiają odczytywanie wiadomości, a nowoczesna czcionka zegarów zapewnia wskaźnikom nowoczesny wygląd.

Nowy DAF LFNowy DAF LF

Nowy silnik 3,8 litra w DAF LF Pure Excellence

Jedną z najważniejszych innowacji wprowadzonych w serii DAF LF Pure Excellence jest nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR PX-4, który jest dostępny w 7,5-tonowej wersji modelu LF w dwóch mocach znamionowych: 115 kW/156 KM i 127 kW/172 KM z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 500 i 600 Nm w zakresie 1.200 – 2.000 obr./min. Firma DAF wprowadza nowy silnik LF City do dystrybucji miejskiej, w której najlepiej sprawdza się jednostka o pojemności skokowej poniżej 4,0 l.

Do cięższych prac dostępne są silniki PACCAR PX-5 4,5 l (135 kW/184 KM do 157 kW/213 KM) i PACCAR PX-7  pojemności 6,7 l (172 kW/234 KM do 239 kW/325 KM). Pod koniec 2016 r. silniki te zostały wzbogacone o nowe oprogramowanie oraz zoptymalizowany układ wlotu powietrza do silnika oraz układ chłodzenia. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy obu silników jest wyższy o 5–12% i dostępny jest przy prędkości obrotowej niższej o 100–200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silników PX-5 i PX-7 wynosi teraz odpowiednio 850 Nm (przy 1.200–1.500 obr./min) i 1.200 Nm (przy 1.100–1.700 obr./min). Moc silnika PACCAR PX-7 została zwiększona o 8 kW/11 KM.

Nowa tylna oś i automat Allison w 18/19-tonowym modelu LF 

Dzięki wykorzystaniu nowych szybszych przełożeń tylnej osi, wynoszących do 3.31:1, prędkość obrotowa silnika przy prędkości podróżnej jest niższa o 150–200 obr./min. W połączeniu z innowacjami silnika optymalizacja układu napędowego zapewnia 6% oszczędności paliwa, a zmniejszony poziom hałasu przyczynia się do zwiększenia poczucia komfortu.

Firma DAF oferuje wybór manualnych i zautomatyzowanych przekładni 5-, 6-, 9- i 12-biegowych do nowej serii LF. Ponadto dostępne są w pełni automatyczne skrzynie biegów, a do najmocniejszych wersji silnika PX-7 można teraz również wybrać automatyczną skrzynię biegów Allison dostosowaną do zastosowań specjalistycznych.

Model LF podpięty pod DAF Connect

W nowym modelu LF firma DAF oferuje także system DAF Connect. Ten innowacyjny system zarządzania flotą zapewnia operatorowi wgląd w wydajność pojazdów i kierowców w czasie rzeczywistym. Informacje o lokalizacji pojazdu, zużycie paliwa, przebieg, wykorzystanie pojazdu i praca silnika na biegu jałowym są wyraźnie przedstawione w aplikacji online, którą można dostosować do potrzeb operatora.

Możliwe jest także łatwe wygenerowanie szczegółowych raportów dotyczących zużycia paliwa, a system DAF Connect zawiera porównanie bieżących i ostatnich danych pojazdów i kierowców. Funkcja Live Fleet zapewnia zarządcy floty programowalny układ przydatnych informacji na temat lokalizacji pojazdów, tras i czasu jazdy, które pomagają w optymalizacji planowania i wykorzystania floty.