Shell wprowadził do oferty oleje silnikowe Shell Rimula R7 – nową generację wysokowydajnych olejów silnikowych do samochodów ciężarowych.

Zaostrzanie przepisów europejskich związanych z ochroną środowiska i ograniczaniem emisji spalin jest dużym wyzwaniem dla producentów samochodów ciężarowych. Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej, do 2030 r. średnia emisja CO2 ma być niższa o 37,5 proc. niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Wymusza to poszukiwanie rozwiązań, które nie tylko wpłyną na zmniejszenie emisji, ale również na utrzymanie wydajności układu napędowego. 

olej Shell ciężarówki

Oleje Shell Rimula R7

Nowa generacja olejów silnikowych do samochodów ciężarowych Shell Rimula R7 została opracowana dla takich marek jak Daimler (Mercedes-Benz) oraz MAN. Zarządcy flot z nowoczesnymi pojazdami tych producentów OEM mają do wyboru dwa, w pełni syntetyczne produkty – Shell Rimula R7 AD 5W-30 oraz R7 Plus AM 5W-30. Nowe oleje cechują się niską lepkością HTHS od 2,6 do 2,9 mPa*s, dzięki czemu wpływają na oszczędność paliwa, obniżenie emisji spalin oraz lepsze osiągi.

W porównaniu z olejami o konwencjonalnych klasach lepkości, oleje Shell Rimula R7 dają oszczędność paliwa na poziomie 3,9% oraz 1% w porównaniu z olejem silnikowym SAE 5W-30 (3,5 mPa*s HTHS). W dłuższej perspektywie takie właściwości wpływają  na znaczne ograniczenie emisji CO2. Gdyby cała flota europejskich samochodów ciężarowych uzyskała takie zmniejszenie zużycia paliwa, do środowiska przedostawałoby się o 2,2 mln ton mniej CO2 rocznie.

Milion kilometrów testów w jednym silniku

Wprowadzenie na rynek olejów silnikowych Shell Rimula R7 zostało poprzedzone długotrwałymi testami terenowymi. W czasie pięciu lat testujące nowe produkty pojazdy pokonały miliony kilometrów. Jedna z testowanych ciężarówek przejechała milion kilometrów, co jest jednym z najdłuższych testów w branży.

Oprócz lepszej wydajności paliwowej, kluczowe zalety produktów z serii Shell Rimula R7 charakteryzują się lepszą o 58% kontrolą utleniania w teście silnikowym Volvo T13, w porównaniu z wartościami granicznymi API CK-4 i API FA-4 oraz lepsza o 59% w teście MAN M3977. O ponad 70% lepsza jest ochrona przed zużyciem krzywek w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61 oraz o 72% niższe zużycie tulei cylindrów w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61. Także tłoki są o 36% czystsze w porównaniu z wartościami granicznymi MAN M3977. Oleje te także mają o 78% lepszą wydajność w niskich temperaturach, aż do -35°C.