W tym roku przypada  jubileusz 75-lecia Freightliner Trucks oraz 50-lecia Western Star Trucks.

W bieżącym roku Daimler Trucks świętuje w Ameryce Północnej dwa ważne jubileusze – 75-lecie Freightliner Trucks i 50-lecie Western Star Trucks. Od swego powstania w latach 1942 i 1967 firmy Freightliner i Western Star wypuściły na drogi łącznie ok. 3,2 mln ciężarówek. W pierwszym półroczu 2017 Daimler Trucks, do którego należą marki Freightliner oraz Western Star sprzedał 42.300 pojazdów. Z udziałem rynkowym na poziomie 40,2 procenta w klasach 6-8 DTNA jest niekwestionowanym liderem rynkowym w regionie NAFTA.

W naszym portfolio mamy bardzo różne marki. Łączy je jedno: długoletni sukces w dziedzinie innowacji i orientacji na klienta. W minionych dziesięcioleciach znacznie umocniliśmy naszą pozycję rynkowego lidera. A świętując swe jubileusze, już budujemy jeszcze lepsze ciężarówki przyszłości, mówi Roger Nielsen, Prezes i Dyrektor Generalny Daimler Trucks North America.

Freightliner: innowacja w genach

Freightliner od zawsze miał innowacyjność w swoich genach. Gdy założyciel Freightlinera, Leland James, nie mógł znaleźć ciężarówki, która sprosta surowym warunkom panującym na zachodzie Stanów Zjednoczonych, bez namysłu zdecydował, że zbuduje swoją ‒ lepszą.

Freightliner ma 75 lat, Western Star 50

Od tego czasu Freightliner jest znany ze swoich innowacji: w 1942, jako pierwszy producent, wprowadził kabinę kierowcy wykonaną z aluminium. W roku 1987 Freightliner zrewolucjonizował przemysł samochodowy, wprowadzając zintegrowaną kabinę sypialną. Natomiast w roku 2015 firma ta wypuściła na amerykańskie drogi pierwszą autonomiczną ciężarówkę dopuszczoną do ruchu drogowego w Stanach Zjednoczonych ‒ Inspiration Truck.

Freightliner ma 75 lat, Western Star 50Freightliner ma 75 lat, Western Star 50

W tym roku Freightliner świętuje nie tylko 75. jubileusz, ale też rozpoczęcie produkcji swego najnowszego pojazdu flagowego ‒ New Cascadia. Jest to najmocniej skomunikowaną sieciowo ciężarówką, jaką kiedykolwiek zbudowała firma Daimler Trucks North America.  Już dzisiaj w Ameryce Północnej ponad 275 tysięcy ciężarówek DTNA jest połączonych z siecią. Umożliwia to Truck Data Center, jednostka komputerowa zintegrowana w każdej ciężarówce, zapewniająca komunikację z systemem telematycznym.

New Cascadia tworzy ponadto nowe wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa i ekonomiczności. Zmniejszenie zużycia paliwa nawet o osiem procent oraz jeszcze dłuższe czasy eksploatacji w porównaniu z poprzednim modelem obniżają koszty eksploatacji. Inwestycja ok. 300 milionów dolarów amerykańskich w rozwój tego samochodu opłaciła się; aktualnie ponad połowę wszystkich zamawianych ciężarówek w klasie 8 stanowią pojazdy New Cascadia. A to dopiero początek ‒ wraz z wprowadzeniem kolejnych wariantów w ciągu tego roku oczekuje się radykalnego wzrostu sprzedaży.

 

Western Star: 50 lat solidności

Korzenie Western Star sięgają 50 lat wstecz do kanadyjskiego przemysłu górniczego i drzewnego. Od zawsze samochody ciężarowe Western Star są dokładnie dostosowywane do życzeń klientów, co czyni je szczególnie cenionymi w trudnych warunkach eksploatacji, np. w budownictwie, przemyśle naftowym i gazowym czy w górnictwie. Tę uniwersalność odzwierciedla również paleta produktowa. Wybór osi, konfiguracji masek silnika i rozwiązań sypialnych jest niezwykle bogaty.

Niedawno zaprezentowany model 5700 XE, najbardziej oszczędna dotąd ciężarówka Western Star, oraz 6900 Multi-Body-Transformer (MBT) to według producenta pozycje obowiązkowe dla wszystkich prawdziwych trakerów.

Freightliner ma 75 lat, Western Star 50

Freightliner i Western Star nie świętują swoich jubileuszy same ‒ już w roku 2016 firma DTNA obchodziła 100-lecie swojej marki autobusowej Thomas Built Buses, znanej z żółtych autobusów szkolnych. W przyszłym roku minie 80 lat dostarczania silników dla branży pojazdów użytkowych przez spółkę córkę DTNA – Detroit Diesel Corporation (DDC).

amerykański schoolbus

 

Daimler Trucks North America LLC, z siedzibą w Portland w stanie Oregon, jest wiodącym producentem ciężkich samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej. DTNA produkuje i sprzedaje pojazdy marek Freightliner, Western Star i Thomas Built Buses. W roku 2016 DTNA osiągnął w regionie NAFTA udział rynkowy na poziomie 39,3 procenta. Sieć zakładów produkcyjnych DTNA obejmuje dziewięć lokalizacji. Oprócz centrali i zakładu montażowego w Portland (Oregon) są cztery zakłady produkcyjne Północnej Karolinie (Cleveland, Gastonia, High Point i Mount Holly) oraz fabryki w Redford (Michigan) i Gaffney (Południowa Karolina). Dwie kolejne fabryki DTNA ma w Meksyku (Saltillo i Santiago Tianguistenco).