Dzięki przejęciu firmy Langendorf Grupa Wielton ma wypracować 80 mln euro obrotu na rynku niemieckim do roku 2020.

Zgodnie ze strategią 2020 Grupa Wielton zamierza zbudować silną pozycję konkurencyjną na głównych rynkach, na których operuje, czyli w Polsce, we Francji i we Włoszech oraz w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwszym krokiem w realizacji ogłoszonej strategii jest przejęcie spółki Langendorf. W maju br. Grupa Wielton przejęła 80 proc. udziałów tej firmy. Wartość transakcji wyniosła 5,3 mln EUR. Pozostałe 20 proc. spółka przejmie do końca 2022 roku.

Grupa Wielton opiera swój wzrost na silnych, lokalnych partnerach. Dzięki przeprowadzonym z powodzeniem akwizycjom firma operuje już m.in. na rynku polskim, francuskim, włoskim. Dlatego przejęcie firmy działającej na rynku niemieckim było kolejnym, naturalnym krokiem konsekwentnie realizowanej strategii. W wyniku akwizycji Grupa Wielton zwiększy swój udział w bardzo dojrzałym i największym w Europie rynku niemieckim, mówi Mariusz Golec.

Langendorf – silna, lokalna marka

Firma Langendorf z siedzibą w Waltrop jest firmą rodzinną, jedną z najstarszych w Europie, z ponad 70-letnią historią produkcji naczep. Obecnie należy do europejskiej czołówki producentów pojazdów oferując szeroką gamę produktów: naczep, wywrotek, transporterów prefabrykatów budowlanych, naczep niskopodwoziowych, dwupoziomowych, transporterów szkła technicznego, pojazdów specjalnych. W segmencie pojazdów do przewozu szkła firma Langendorf jest niekwestionowanym liderem rynku niemieckiego z 57-proc. udziałem w rynku. W pierwszym kwartale 2017 roku była czwarta pod względem sprzedaży wywrotek w Niemczech. W roku ubiegłym na drogi wyjechało łącznie 1000 pojazdów wyprodukowanych w zakładach w Waltrop w Niemczech, a obrót spółki wyniósł 48 mln Euro. Do 2020 roku ma się on zwiększyć do 80 mln Euro.

zakład firmy Langendorf

Wzajemne korzyści

Transakcja jest korzystna zarówno dla Grupy Wielton, jak i Langendorf. Niemiecka spółka może się poszczycić międzynarodową renomą oraz unikalnym know-how, przede wszystkim w zakresie produkcji naczep do przewozu szkła i prefabrykatów. Właśnie to jest jedną z kluczowych wartości dodanych, z której czerpać będzie Grupa Wielton w wyniku transakcji. Z kolei Wielton zyskał partnera, który doskonale zna lokalny rynek, a firma Langendorf uzupełnienie swojej oferty i zwiększenia udziału w kategoriach, w których jest dziś mniej rozpoznawalny.

Dzięki połączeniu sił działu rozwojowo-konstrukcyjnego Langendorf z wieluńskim CBR-em wzrosną możliwości tworzenia i komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań produktowych. Przejęcie pozwoli także na zwiększenie efektu skali zakupów w Grupie i liczby wysokospecjalistycznych punktów serwisowych oraz punktów partnerskich w Europie podkreśla dr Klaus P. Strautmann, Dyrektor Generalny Langendorf – Dodatkowo, co jest dla nas szczególnie ważne, Langendorf nadal będzie sprzedawał zarówno swoje produkty w Niemczech, jak i na dotychczasowych rynkach pod własną marką – dodaje. 

 

Dzięki transakcji portfolio Grupy Wielton poszerzy się o pojazdy specjalistyczne do przewozu szkła i prefabrykatów oraz wywrotki izolowane. Wpłynie to również na zwiększenie przewagi konkurencyjnej wobec pozostałych producentów i wpłynie na wzrost przychodów o ok. 200 mln PLN rocznie.

We wrześniowym numerze TRAILER Magazine przeczytacie wywiad z Prezesem Zarządu Wielton SA Mariuszem Golcem między innymi na temat firmy Langendorf.