Scania wprowadziła do oferty dłuższe o 27 cm kabiny R oraz S. Są one produkowane przez partnera Scanii, firmę Laxå Special Vehicles.

Scania zdecydowała o włączeniu do gamy wydłużonych kabin produkowanych małoseryjnie, mając na uwadze stałe zapotrzebowanie na powiększone kabiny na niektórych rynkach. Seria S z płaską podłogą już dziś jest chwalona za przestronność. Po wydłużeniu, ma stać się dosłownie i w przenośni „kabiną snów” dla kierowców jeżdżących na długich dystansach, spędzających wiele dni poza domem. Można w niej mieć leżankę o szerokości 100 cm i to stałą, a nie rozkładaną. 

Scania dłuższa kabina

Dodanie 27 centymetrów do kabiny mierzącej od pedałów do tylnej ściany 200 cm, sprawia, że przestrzeń wewnątrz powiększa się o ponad 13%, a to znacząca różnica, która otwiera pole dla pomysłowych rozwiązań: 

— Dłuższe kabiny Scanii docenią oczywiście najbardziej kierowcy jeżdżący w długie trasy, którzy zawsze poszukują komfortu klasy premium, stwierdza Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks. Przekonamy się, jak wykorzystają większą przestrzeń. Czy będą chcieli mieć więcej swobody, czy większą leżankę, czy może wszystko na raz. Wśród innych użytkowników będą zapewne szkoły jazdy, wojsko oraz pomoc drogowa. Ci ostatni będą mogli przewozić w powiększonej kabinie pasażerów uszkodzonego pojazdu. 

Dłuższe kabiny Scanii są zbudowane z gotowych komponentów, które stanowią część słynnego systemu modułowego Scania. Dostawy nowych kabin do pierwszych klientów są zaplanowane na trzeci kwartał 2021 roku. 

— W ostatnim kwartale roku Scania zamierza uzyskać dla tych kabin całopojazdową homologację typu pojazdu (WVTA)*, zwraca uwagę Dorski. Na niektórych rynkach będą one początkowo homologowane osobno. 

Scania dłuższa kabina