Międzynarodowy producent żywności Vion dąży do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 8% w najbliższych latach. W tym celu uruchomił projekt pilotażowy we współpracy z renomowanymi partnerami z branży logistycznej.

Aerodynamiczny zestaw Vion powstał przy udziale firm Schmitz Cargobull, Mercedes-Benz Trucks oraz firmy Betterflow specjalizującej się w projektach lotniczych.

Oszczędzanie paliwa i związanych z tym emisji CO2 jest jednym z największych wyzwań w drogowym transporcie towarowym.

— Do realizacji projektu Vion świadomie wybrał naczepę chłodniczą Schmitz Cargobull S.KO COOL najnowszej generacji, zawierającą agregat chłodniczy S.CU2 z wysokowydajnym napędem Common Rail. Ta koncepcja naczepy zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2, a uzupełniona jest o elementy aerodynamiczne systemu Betterflow w celu zwiększenia zrównoważonego rozwoju w drogowym transporcie towarowym, wyjaśnia Frank Reppenhagen, dyrektor sprzedaży na Europę Zachodnią w Schmitz Cargobull.

aerodynamiczna naczepa Schmitz

Zmodyfikowana naczepa Schmitz

Aby jeszcze bardziej zoptymalizować pojazd, pozostali partnerzy współpracujący z Vion włączyli do niej start-up Betterflow z Akwizgranu. To specjaliści aerodesign wywodzący się z przemysłu lotniczego, którzy za cel postawili sobie optymalizację oporu powietrza w pojazdach użytkowych. Inżynierowie z Akwizgranu dodali do naczepy trzy elementy: membranę podwozia (LowFLOW), spojler na przegrodzie naczepy (HighFLOW) oraz system tylnych owiewek (RearFLOW), który otwiera się automatycznie przy prędkości 60 km / h i został zatwierdzony w UE od zeszłego roku.

Aby cały zestaw drogowy był jak najbardziej wydajny, Vion korzysta z oszczędnego ciągnika siodłowego Mercedes-Benz Actros 1848 LS 4×2.

— Dzięki temu testowi pilotażowemu dla przyszłościowej logistyki artykułów spożywczych będziemy teraz gromadzić doświadczenie w celu stopniowego modernizowania naszej całej floty transportu w logistyce mięsa,  zapewnia Sven Janßen, dyrektor ds. Logistyki w firmie Vion. Dysponując ok 300 naczepami w Niemczech i Holandii, z których każda ma średni roczny przebieg 100.000 km, Vion powinien zużywać o ponad pół miliona litrów mniej oleju napędowego, a tym samym zmniejszyć emisję CO2 o około 1.500 ton.

Zobacz również:

Aerodynamiczne naczepy Schmitz Cargobullnaczepy aerodynamiczne Schmitz