KE nałożyła 8,4 mld SEK kary na Scanię za wieloletni udział w zmowie cenowej.

Taką decyzję ogłosiła Komisja Europejska. Według dochodzenia EU Scania wraz z innymi producentami przeniosła na klientów  koszty wprowadzenia nowej technologii oczyszczania spalin.

Nielegalny kartel producentów ciężarówek został zgłoszony przez MAN-a i firma ta uniknęła kary. Pozostali producenci z kartelu: Volvo, Daimler, DAF oraz Iveco współpracowały z KE i tym samym otrzymały o 10% mniejszą karę.

Ten kartel w znaczący sposób wpływał na firmy transportowe w Europie, ponieważ Scania oraz inni producenci produkują dziewięć na dziesięć sprzedawanych w Europie ciężarówek klasy średniej i ciężkiej, powiedziała Komisarz ds konkurencji, Margrethe Vestager.

komisarz ds konkurencji Margrethe Vestager

Scania już zapowiedziała, że zaskarży tę decyzję, ponieważ współpracowała z KE na etapie dochodzenia i dostarczyła jej niezbędnych informacji na ten temat.