Łącznie 50 pojazdów Scania R 410 LNG w zestawach przestrzennych trafi do floty firmy Maszoński logistic. Pierwsza partia 15 pojazdów została wydana na początku czerwca w serwisie Scania w Szczecinie. To pierwsze pojazdy Scania we flocie tej firmy.

 

50 Scanii LNG dla Maszoński logistic zostanie wydanych do końca lipca 2021 roku i będą wykorzystywane do transportu towarów na trasie Polska – Niemcy. Zabudowę pojazdu wykonała firma Wesob. Przestrzeń ładunkowa pojazdu to 120 m3.

— Pojazdy Scania napędzane gazem to zrównoważone rozwiązanie transportowe o doskonałej wydajności. Nasze pojazdy są zasilane metanem, oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest bardzo proste. Przede wszystkim jednak wykorzystanie pojazdów Scania LNG pozwala na redukcję zanieczyszczeń pochodnych procesu spalania ropy tj. dwutlenku azotu oraz cząstek stałych w emitowanych spalinach. Zatem z punktu widzenia codziennej pracy, właściciel floty LNG zyskuje pojazdy z niezwykle mocnymi i wydajnymi silnikami, które mają również mniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji i hałasu. Gaz ziemny to paliwo przejściowe, które zbliża nas do transportu zeroemisyjnego oraz zeroemisyjnej gospodarki energetycznej, komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Scania Polska S.A.

Strategiczny krok

— Rozbudowa naszej floty o 50 pojazdów Scania napędzanych LNG  to strategiczny krok, dzięki któremu nieustannie się rozwijamy. Stale zwiększamy nasze inwestycje w zrównoważony rozwój, również w czasach pandemii. Wybraliśmy rozwiązanie, które jest zarówno przyjazne dla środowiska, jak i opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Zawsze jesteśmy gotowi podejmować wyzwania – zwłaszcza takie, które mogą mieć wpływ na zrównoważony rozwój, komentuje Robert Świergiel, dyrektor operacyjny, Maszoński logistic.

W ofercie Scania znajduje się szeroka gama pojazdów napędzanych gazem i obejmuje rozwiązania zarówno do transportu w mieście i regionalnego, jak i długodystansowego. Silniki gazowe Scania swymi osiągami i momentem obrotowym dorównują silnikowi wysokoprężnemu i są dostępne w następujących mocach: 280 KM, 340 KM i 410 KM. Wykorzystywany w zamówionych przez firmę pojazdach 6-cylindrowy silnik gazowy Scania Euro 6 jest mniejszy i lżejszy, dzięki temu pojazd zyskuje dodatkową przestrzeń i ładowność.