Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych Wesob na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Nie po raz pierwszy Indeks zdecydowała się na Renault Trucks T. Modele odebrane jeszcze w 2019 r. mają już na licznikach przebiegi na poziomie 450 do 500 tys. km. Jak podkreślił Bogusław Indeka, właściciel firmy, pod względem obsługowym, nie odbiegają od dotychczasowej floty pojazdów. Pełną obsługę gwarancyjną pojazdów zapewnia autoryzowany Serwis Józef Skrzypa, z którym przewoźnik współpracuje od wielu lat. 

Indeka Wesob

— Nasz wybór wynika z wieloletnich dobrych doświadczeń z grupą Volvo. Jesteśmy też zadowoleni z pojazdów Renault T, które użytkujemy we flocie już trzeci rok, skomentował podczas przekazania partii pojazdów sam właściciel Bogusław Indeka, prowadzący z synami firmę rodzinną.

— Nowe pojazdy będą woziły towary kubaturowe w ruchu międzynarodowym dla światowych koncernów – leaderów branży opakowaniowej, higienicznej i automotive, wyjaśnił Konrad Indeka, dyrektor zarządzający w tej rodzinnej firmie. 

Grupa Indeka rozwija się na rynku transportowo-spedycyjnym od ponad 30 lat. Siedziba główna firmy mieści się w Kobylnicy k. Słupska, gdzie oprócz zaplecza administracyjnego znajduje się również hala serwisowa, myjnie oraz strzeżony parking ciężarowy. Przewoźnik ma również oddziały m.in. w Poznaniu, Wrocławiu, Hiszpanii i Holandii.

— Jesteśmy dumni, że wybrali Państwo naszą markę do swojej floty. Miałem okazję zobaczyć jak prowadzona jest firma, i jak wyglądają jej centra logistyczne oraz czego Państwo dokonali. Jestem pod wielkim wrażeniem. Dziękujemy jeszcze raz za wybór i zaufanie. To przyjemność móc współpracować z tak solidnym i rzetelnym partnerem, skomentował Valery Muyard, prezes spółki Renault Trucks Polska podczas zwiedzania siedziby firmy w Kobylnicy.

Pojazdy uszyte na miarę

Podczas przygotowywania oferty sprzedażowej, Damian Kaczmarek, opiekun firmy Indeka z ramienia Renault Trucks, brał pod uwagę informacje o konfiguracji pojazdów dotychczasowej floty spółki i starał się, by nowe samochody nie odbiegały wyposażeniem od standardów firmy, a nawet w niektórych aspektach je przewyższały.

30 Renault Trucks dla firmy Indeka zostało niemal „uszyte na miarę” według potrzeb przewoźnika, co potwierdzają też sami kierowcy. Świadczy o tym chociażby wyposażenie aut w większe zbiorniki paliwa o łącznej pojemności ok. 1.500 l, które pomagają w planowaniu i optymalizacji długich tras. 

Indeka Wesob

Odebrane Renault Trucks T480 są napędzane najnowszym 13-litrowym silnikiem zgodnym z normą emisji spalin Euro VI Step E o mocy maksymalnej 480 KM (353 kW), współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver 2612F o 12 przełożeniach. Działanie hamulców zasadniczych wspomaga mocny zwalniacz Optibrake+ o mocy 382 kW przy 2300 obr/min. 

— Przy doborze konfiguracji pojazdów, zależało nam na przestrzeni w kabinie i komforcie kierowców, stąd wybór najwyższej kabiny High SleeperCab w najbogatszym wariancie wykończenia i wyposażenia Ultimate, dodał Tomasz Indeka, menedżer ds. serwisu w firmie.

Firma zabudowująca zestawy przestrzenne Wesob również dopasowała specyfikację do wymagań przewoźnika. Zabudowy wyposażono m.in. w trap przejazdowy, odsuwany i podnoszony dach i dodatkowe uszczelnienia. Zestawy wykonano zgodnie z wymaganiami normy EN 12642 XL.