Inspektorzy z WITD Wrocław zatrzymali jeżdżący złom ze źle zabezpieczonym ładunkiem.

Samochód poruszał się w gęstym ruchu ulicznym przewożąc ładunek drewna o masie 15 ton. Niestety był zabezpieczony jedynie dwoma, nie do końca napiętymi pasami. Zresztą podczas jazdy przemieścił się na skrzyni ładunkowej.

Inspektorzy, którzy przeprowadzili szczegółową kontrolę stanu technicznego auta, byli zdziwieni ilością wykrytych usterek. Samochód miał poluzowany wspornik drążka kierowniczego, popękane tarcze hamulcowe pierwszej osi oraz zaawansowaną korozję ramy głównej. Na stacji diagnostycznej wyszedł też całkowity brak hamowania kół trzeciej osi oraz jednego koła drugiej osi, niesprawny hamulec postojowy oraz ubytki powietrza w układzie pneumatycznym.  Pojazd miał także uszkodzone ogumienie, uszkodzone tuleje drążków reakcyjnych oraz nadmierne luzy w układzie kierowniczym.

transport bez zabezpieczenia

W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami zostało wobec przewoźnika wszczęte postępowanie administracyjne. Dodatkowo przedsiębiorca, będący jednocześnie kierowcą, został ukarany mandatem karnym za przewożenie niezabezpieczonego ładunku.