Japońska firma TransWeb zamówiła dwie nowe ciężarówki Scania w holenderskiej fabryce, po czym po odbiorze Japończycy pojechali nimi do Japonii.

Specjalistyczny japoński przewoźnik TransWeb jest dobrze znany z innowacyjnego podejścia do usług transportowych. Decyzja o odbyciu podróży lądowej z Holandii do Japonii dwiema nowymi ciężarówkami Scania S 410 była wyjątkowo odważna. Po wyczerpujących 13.000 kilometrów, ciężarówki niedawno dotarły bezpiecznie do swojego magazynu w pobliżu Tokio.

Firma TransWeb rozpoczęła działalność jako dostawca usług logistycznych dla branży motoryzacyjnej i nadal pozostaje to jej główną działalnością. Obecnie, dzięki flotom 40 ciężarówek Scania, firma rozszerzyła swoją działalność o przewozy zaplecza koncertowego oraz przewozy samochodów zagranicznych.

Zakup ciężarówek Scania nie tylko poprawia jakość transportu, ale także poprawia wizerunek przewożonych towarów, mówi Takeshi Maezawa, dyrektor zarządzający. W TransWeb naprawdę dbamy o naszych kierowców. Obsługując ciężarówki Scania, korzystają oni z przestronnej i wygodnej kabiny, która zmniejsza zmęczenie, nawet podczas jazdy na długich dystansach.

Tak właśnie narodził się projekt Maezawy.

Mam pomysły, które są nieco szalone, ale TransWeb ma zarówno pasję, jak i umiejętność ich realizacji, mówi Maezawa. W naszej branży wydaje się, że skupiamy się na negatywnych sprawach, takich jak brak kierowców, surowe przepisy, rosnące koszty paliwa, koszty środowiskowe i ceny pojazdów. Zamiast tego mieliśmy pozytywne pragnienie realizowania marzeń.

Wiele obaw dotyczyło bezpieczeństwa, ale Maezawa był nieugięty, oświadczając, że weźmie pełną odpowiedzialność za podróż. I spełnił swoją obietnicę.

W połowie września Maezawa i jego zespół, w tym cztery zespoły kierowców, udali się do Beesd w Holandii, aby odebrać ciężarówki od producenta naczep Van Eck.

Scanią z Holandii do Japonii

Bezprecedensowy wyczyn

Po zatrzymaniu się na targach IAA Commercial Vehicles w Hanowerze, podróżowali przez Polskę, Litwę, Łotwę i Rosję, zanim dotarli do Japonii pod koniec października.

Uważam, że odebranie ciężarówek w Europie i jazda nimi przez Eurazję jest bezprecedensowa,  mówi dumny Maezawa.

Zespoły kierowców przejeżdżały zwykle 600 kilometrów dziennie, ale czasami zdołały pokonać odległość od 800 do 900 kilometrów. Po drodze zespół TransWeb zatrzymał się u dealerów Scania w Rosji, gdzie zorganizowano imprezy, aby uhonorować ich niezwykłą podróż.

Fumiaki Ohino, szef działu zarządzania pojazdem w TransWeb, nadzorował zespół, który przejechał 5.500 kilometrów od Riazania do Irkucka. To dało mu pierwsze spostrzeżenia na temat nowej generacji Scanii.

Nowe samochody są cichsze, na pochwalę zasługuje także fotel kierowcy, mówi. Ciężarówka jest łatwa w prowadzeniu, ale największą poprawą jest szersze pole widzenia. Poza tym mimo większej kabiny, zużycie paliwa jest zaskakująco niskie.

Nigdy nie przestawaj marzyć

Długa podróż przez Rosję – 10.000 kilometrów – zakończyła się w Władywostoku, gdzie dwie zostały załadowane na prom do Tottori, by przepłynąć 900 kilometrów do siedziby TransWeb, około 50 kilometrów na wschód od Tokio.

Chociaż Maezawa jest zachwycony „wspaniałym i niesamowitym doświadczeniem”, wciąż ma ochotę na nowe przygody.

Nigdy nie przestanę szukać wyzwań, a w przyszłości będę mieć otwarte spojrzenie na nowe odważne pomysły dotyczące Scanii, zapowiada.

Scanią z Holandii do Japonii