Volvo Trucks wprowadza na rynek model FH z technologią I-Save. Ma on obniżyć spalanie w transporcie długodystansowym nawet o 7% bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Najważniejszym elementem nowego Volvo FH z technologią I-Save jest silnik D13TC. Według Volvo Trucks to najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników Volvo Trucks do przewozów długodystansowych. Posiada on tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez moduł Turbo Compound. Silnik D13TC wytwarza do 300 Nm więcej momentu obrotowego.

Nowe Volvo FH 2019

Do innych cech technologii I-Save należą nowe osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach. Volvo FH posiada także tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, pompę wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku oraz zmodernizowaną skrzynię biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego. Wszystkie efekty działania tych produktów i usług mają doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D.

Każdy aspekt systemu I-Save dostosowaliśmy do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120.000 km rocznie, mówi Mats Franzén, Powertrain Strategy Director w Volvo Trucks. Im dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. To potężny silnik, który zapewnia płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę.

Volvo FH z technologią I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 roku.

Nowe Volvo FH 2019