Najczęściej wyszukiwanym modelem samochodu ciężarowego w 2017 roku w serwisie Otomoto było Volvo FH.

To już siódma edycja rankingu najczęściej poszukiwanych pojazdów w Polsce, przygotowanego przez Otomoto, na podstawie analizy zainteresowania ogłoszeniami zamieszczanymi w serwisie. W najnowszym zestawieniu, poza znanymi już kategoriami jak samochody nowe, używane, rolnicze, budowlane, ciężarowe i dostawcze do 3,5 t, dodano także nowe wyróżnienia dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

Kategoria samochodów ciężarowych należała w 2017 roku zdecydowanie do Volvo Trucks. Otomoto ogłosiło Volvo FH Samochodem Internetowym Roku 2017.  Volvo wyprzedziło tym samym DAF-a XF (drugie miejsce) oraz Scanię R420 (trzecie miejsce).

 Są dwa powody sukcesu Volvo. Pierwszy jest taki, że kierowcy samochodów ciężarowych po prostu lubią markę Volvo, ponieważ są to pojazdy komfortowe i dobrze się nimi jeździ. I pomimo, że to nie kierowcy decydują odnośnie wyboru samej marki, to jednak mają wpływ na osoby decyzyjne w firmach transportowych. Drugi powód jest taki, że samochody Volvo są bardzo oszczędne. Jednym z głównych parametrów branych pod uwagę podczas zakupu samochodu ciężarowego jest całkowity koszt posiadania pojazdu, w który wliczona jest cena, paliwo, części zamienne, ubezpieczenie, jak również wartość rezydualna samochodu, po jakiej zostanie on sprzedany po okresie użytkowania. I na tle innych marek wartość samochodów marki Volvo przy odsprzedaży jest najwyższa na rynku, komentuje Wilhelm Rożewski z Volvo Trucks Poland.

Volvo Trucks rusza w 2018 roku ze specjalnymi edycjami pojazdów z okazji 25-lecia modelu Volvo FH oraz 90-lecia Volvo Trucks, a także z nowymi kampaniami sprzedażowymi Fire & Ice Edition. Piszemy o tym w najnowszym wydaniu TRAILER Magazine, które jest już dostępne w sprzedaży.