Spółka IVECO Poland przekazała do testów Poczcie Polskiej ciągnik siodłowy Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażony w układ napędowy wykorzystujący jako paliwo gaz ziemny w postaci płynnej.

Przekazany pojazd IVECO Stralis NP wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG o łącznej pojemności 1.080 litrów (390 kg). Oferuje on rozwiązanie technologiczne doskonale sprawdzające się w usługach liniowych oraz transporcie dalekobieżnym. Moc 460 KM i zasięg do 1.600 km ma zapewniać odpowiednie osiągi, ale również oszczędność paliwa i obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO). Ponadto ciągnik posiada nowoczesną skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające jazdę, tempomat korzystający z topografii terenu HI-CRUISE oraz retarder.

Gazowy Stralis Poczta Polska

Gazowy Stralis będzie pokonywał lokalne trasy

Test gazowego Stralisa w Poczcie Polskiej, to kolejne działanie Poczty Polskiej związane z elektromobilnością i paliwami alternatywnymi, które ma sprawdzić możliwość użytkowania pojazdów nisko i bezemisyjnych w codziennej eksploatacji we flocie operatora pocztowego. Testowany pojazd IVECO będzie poruszał się m.in. na trasie Warszawa – Ostrołęka, Warszawa – Ciechanów oraz Warszawa – Łódź, dostarczając przesyłki, głównie listy i paczki.

Poczta Polska to jedna z największych Spółek logistycznych w kraju. Każdego dnia pocztowcy pokonują setki kilometrów. Chcemy, by nasi pracownicy użytkowali pojazdy posiadające nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie, które są przyjazne środowisku naturalnemu, są również tańsze w eksploatacji od tradycyjnych pojazdów oraz ograniczają poziom hałasu. Od ponad roku przeprowadzamy największe w Polsce testy aut elektrycznych po to, by dowiedzieć się, jakie pojazdy najlepiej sprawdzą się w naszej pracy, mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Poczta Polska przygotowuje się do Stref Czystego Transportu

Obecnie we flocie Poczty Polskiej jeździ ponad 160 ciągników siodłowych zasilanych olejem napędowym, dla którego doskonałą alternatywą jest skroplony gaz ziemny. Ciągnik siodłowy zasilany gazem LNG posiada najważniejsze parametry (moc, moment obrotowy silnika) identyczne, jak pojazd z silnikiem Diesla, a przy tym jest bardziej ekologiczny, cichszy i tańszy w eksploatacji.

Gazowy Stralis Poczta Polska

Test gazowego Stralisa w Poczcie Polskiej to element testów aut zasilanych paliwami alternatywnymi, przygotowujący firmę do możliwości wjazdu w tzw. „Strefy Czystego Transportu”. W ubiegłym roku testowano pojazdy elektryczne Mercedes Vito do 3,5 t o ładowności do 800 kg. Jesienią do pocztowej floty dołączy kilkadziesiąt aut tego typu. W tym roku testom podlegały elektryczne samochody dostawcze o ładowności pow. 800 kg oraz rozpoczęto testy ciągników siodłowych zasilanych LNG.