Pojazd Scania R410 zasilany skroplonym gazem ziemnym zostanie dostarczony do firmy Wojtex Transport Międzynarodowy na przełomie marca i kwietnia.

Pierwsza Scania we flocie tej firmy oraz pierwszy ciągnik Scania zasilany LNG na Podlasiu będzie wykorzystywany do przewozu ładunków na trasie Polska – Hiszpania w zestawie z naczepą chłodnią. Scania LNG zostanie wyposażona w zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise z retarderem oraz we wszystkie systemy wspomagające prowadzenie pojazdu. Zgodnie z wymaganiami klienta ujętymi w kontrakcie, kabina kierowcy będzie przygotowana do transportu długodystansowego, w tym wyposażona m.in. w dwie lodówki oraz klimatyzację postojową.

Wojtex Transport Międzynarodowy istnieje na rynku od 1996 r. Firma specjalizuje się w przewozach z Polski do Europy Zachodniej i z Europy Zachodniej do Rosji i Białorusi. Dostawcą skroplonego gazu ziemnego dla firmy Wojtex Transport Międzynarodowy będzie BARTER S.A.

W krótkiej perspektywie skroplony gaz ziemny to najlepsza alternatywa dla oleju napędowego dla firm zajmujących się transportem długodystansowym, którym zależy na stosowaniu zrównoważonych rozwiązań transportowych. Wojtex Transport Międzynarodowy jest doskonałym przykładem przedsiębiorstwa, które inwestuje w rozwiązania przyszłości: efektywne pod względem ekonomicznym i środowiskowym oraz bezpieczne i komfortowe dla kierowcy – komentuje Jacek Dmuchowski, dyrektor Scania Białystok.

Pod koniec ubiegłego roku Scania poinformowała o podpisaniu kontraktu na 10 ciągników siodłowych LNG do firmy Sachs Trans International, o czym pisaliśmy tutaj.

pierwsza Scania LNG na Podlasiu

(od lewej): Andrzej Leonczuk, główny specjalista ds. technicznych Barter S.A., Wojciech Kusnerz, prezes Wojtex Transport Międzynarodowy, Jacek Dmuchowski, dyrektor Scania Białystok.