Bez jakiegokolwiek rozgłosu Scania podpisała kontrakt na dostawę czterech 26-tonowych elektrycznych ciężarówek do sieci marketów ASKO w Norwegii.

ASKO jest największym hurtowym sprzedawcą artykułów spożywczych w Norwegii. W ubiegłym tygodniu firma otworzyła nowy zaklad produkcyjny paliwa wodorowego. W związku z tym firma poszukiwała większych pojazdów dystrybucyjnych o zasięgu ok. 500 km, które mogą poruszać się na paliwie wodorowym. Wybór padł na Scanię.

Firma zamówiła cztery 26-tonowe Scanie. Pojazdy napędzane są elektrycznie z ogniw wodorowych wykorzystujących wodór jako paliwo. Pojazdy zostaną dostarczone jesienią tego roku.

Wodór to jeden ze zrównoważonych sposobów na transport, gdyż produkowany jest z odnawialnych zasobów takich jak wiatr, słońce lub woda. Ten pionierski projekt ma na celu przestestowanie nowych sposobów zmniejszenia emisji dwutlenku węgla z transportu drogowego.

Scania współpracuje z firmą ASKO testując przejście na zrównoważony system transportów. Obydwie firmy zdecydowały się na testy techniki wodorowej poprzez flotę pojazdów aby wiedzieć, jakie kroki przedsięwziąć w przyszłości. Obydwie firmy są zgodne, że elektryfkacja będzie odgrywała ważną rolę w przyszłości transportu, a ogniwa wodorowe są jednym ze sposobów na obniżenie emisji CO2.