Iveco Poland przekazało w ostatnich dniach polskim firmom transportowym 25 pojazdów Iveco Stralis Natural Power zasilanych LNG.

Firma EPO-Trans Logistic uzupełniła swoją flotę pojazdów z silnikami wysokoprężnymi o nowe pojazdy Stralis Natural Power (NP) przeznaczone do logistyki międzynarodowej. Uroczyste przekazanie odbyło się  w siedzibie dealera IVECO CTC w Rudzie Śląskiej 7 maja 2019 roku

Dostarczone pojazdy zasiliły flotę klienta powiększając ją do ponad 300 jednostek. W ramach umowy pakietowej z IVECO Poland, przewoźnik wybudował i uruchomił stację tankowania gazu LNG w miejscowości Krzywa na terenie bazy transportowej EPO-LNG. Nowa stacja dostępna jest również dla pojazdów LNG innych przewoźników i posiada doskonałą lokalizację przy trasie A4 na wysokości Bolesławca.

Dostarczone pojazdy IVECO Stralis w wersji Low Tractor zostały wyposażone w zbiorniki LNG o pojemności 290 kg (800 litrów). Moc 460 KM i zasięg do 1.150 km ma zapewnić nie tylko optymalne osiągi, ale również oszczędność paliwa i obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdów. Ponadto ciągniki posiadają nowoczesną skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające HI-CRUISE oraz retarder. Doposażone zostały w maksymalne lodówki, komfortowe leżanki oraz automatyczną klimatyzację.

W naszej flocie użytkowaliśmy pojazdy marki IVECO od lat, jesteśmy więc już przekonani co do ich niezawodności. Obecnie zdecydowaliśmy się zainwestować w nową technologię IVECO wykorzystującą skroplony gaz ziemny. Przekonuje nas kilka aspektów, po pierwsze bezpieczeństwo i zrównoważony transport, po drugie kwestie ekonomiczne takie jak niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy, zniesiona opłata autostradowa Maut na pojazdy LNG wprowadzona w Niemczech, to daje nam dodatkową korzyść podczas użytkowania pojazdów w transporcie międzynarodowym. Widzimy także potencjał w rozwoju sieci stacji tankowania pojazdów LNG w Polsce, powiedział Piotr Ozimek, Prezes EPO-Trans.

Stralis LNG Epo-Trans

5 sztuk Iveco Stralis NP dla firmy Huber

IVECO Poland przekazało także zamówione przez firmę HUBER 5 sztuk ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM. Przekazanie odbyło się w dniu 07 maja 2019 roku także w Rudzie Śląskiej.

Firma HUBER posiada wieloletnie doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Specjalizuje się w logistyce do takich krajów jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Republika Czeska. W swojej flocie posiada obecnie 34 ciągniki siodłowe marki IVECO, w sumie tabor liczy już 140 pojazdów.

Stralis LNG Huber

Dzięki nowym IVECO Stralis NP 460 LNG, oferującym osiągi pozwalające zastąpić przewoźnikowi samochody z silnikiem diesla w każdym zadaniu transportowym, firma HUBER zapewnia swoim pracownikom większy komfort oraz bezpieczeństwo, jednocześnie mając swój udział w transformacji energetycznej sektora i dążeniu do zrównoważonego korzystania ze środowiska.

Stralis LNG Huber

Podczas uroczystości przekazania ciągników IVECO obecni byli: Bogusław Ciupek – Prezes firmy HUBER oraz Marcin Jesionek – Szef Floty i Serwisu w firmie HUBER. Ze strony IVECO Poland: Marcin Piluchowski – Busimess Line Heavy Manager IVECO, Artur Wygnański – Key Account Manager IVECO, Rafał Kotalewicz i Robert Paszkowski – trenerzy Akademii Jazdy IVECO. Dealera IVECO CTC reprezentował Tomasz Urbanowicz –  Prezes spółki CTC oraz zarządzający pionem IVECO w Grupie DBK.

Dostarczone pojazdy IVECO Stralis NP w wersji Low Tractor zostały wyposażone w zbiorniki LNG o pojemności 290 kg (800 litrów).  Doposażone zostały w duże lodówki o pojemności 50l, komfortowe fotele oraz klimatyzację postojową i reflektory xenonowe. Na życzenie klienta zostało także wykonane specjalne malowanie kabin pojazdów.

Uważamy, że nowe jednostkami IVECO, napędzane skroplonym gazem ziemnym, doskonale sprawdzą się w naszych usługach transportowych, jednocześnie dostarczą nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów. Inwestycja ta jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Już teraz planujemy kolejne inwestycje w pojazdy LNG. Podjęciu tej decyzji sprzyjają także zmiany w przepisach, takie jak chociażby zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce, powiedział Bogusław Ciupek, Prezes firmy HUBER.