Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie antymonopolowe wobec trzech dealerów: Wanicki z Mogilan, DBK z Olsztyna oraz WTC z Długołęki.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uważa, że takie porozumienie mogli zawrzeć ze sobą trzej dealerzy samochodów ciężarowych marki DAF.  Na niedozwolone działania wskazują dowody uzyskane m.in. podczas przeszukań w siedzibach przedsiębiorców.

— Mamy dowody wskazujące, że dealerzy mogli podzielić między sobą rynek. Według naszych informacji uzgodnili, że każdy z nich będzie startować w przetargach publicznych jedynie na określonym terytorium i nie będzie składał ofert w rejonie przydzielonym innemu przedsiębiorcy. Jeśli podejrzenia się potwierdzą, to dealerom tym grożą kary finansowe w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu, mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Postępowanie antymonopolowe przeciw dealerom marki DAF, to nie pierwsza interwencja Prezesa UOKiK w związku z możliwą zmową dealerów ciężarówek. W związku z przeprowadzonymi przeszukaniami prowadzone jest już postępowanie przeciwko pięciu dealerom, wśród nich są również DBK i WTC. Prezes UOKiK podejrzewa, że DBK i WTC mogły działać jednocześnie w dwóch zmowach z różnym podmiotami. W 2019 r. UOKiK przeprowadził przeszukania u podmiotów sprzedających pojazdy marki Iveco w związku z podejrzeniem, że mogą one działać w zmowie dotyczącej pojazdów tej marki. W tej sprawie trwa obecnie postępowanie wyjaśniające.