Schmitz Cargobull na skutek kryzysu ekonomicznego dziesięć lat temu wycofał się z produkcji i sprzedaży naczep podkontenerowych. Teraz chce powrócić na rynek oferując naczepy podkontenerowe Schmitz produkowane w Turcji.

Na całym świecie w obrocie jest 38 milionów kontenerów. 98% towarów przychodzących lub opuszczających port w Hamburgu jest załadowanych w kontenery. Schmitz Cargobull nie chce stracić takiego rynku, więc podjął decyzję o powrocie naczep podkontenerowych do oferty produktowej.

Cechą wspólną naczep podkontnerowych S.CF Gooseneck jest wysokość ramy szyjki wynosząca 130 mm. Dzięki temu można przewozić także kontenery High Cube na wysokości siodła 1.100 mm i jednocześnie zachować wysokość całkowitą 4 metrów.  Co jednocześnie jest nowe, Schmitz poszedł drogą innych producentów i zabezpiecza podwozia przed korozją metodą KTL.

Managerowie Schmitz Cargobull określają rynek kontenerów pomiędzy 9.000 a 12.000 sztuk rocznie. Rynkami, z którymi producent wiąże największe nadzieje są Niemcy, Holandia i Skandynawia.

Co ciekawe, o ile kontrukcje naczep powstały w biurach projektowych Schmitz Cargobull, to do produkcji firma podpisała umowę z turecką firmą Koluman Otomotiv Endüstri, która do roku 2021 powinna osiągnąć roczną produkcję naczep podkontenerowych na poziomie 1.000 sztuk rocznie.

Naczepy podkontenerowe Schmitz S.CF Gooseneck

Schmitz wprowadza na rynek trzy wiarianty takich naczep mających spełnić wymagania przewoźników w zależności od tego, jaki transport kontenerów wykonują.

podkonternerówka Schmitz

Modelem najbardziej uniwersalnym jest S.CF Gooseneck 45’ Euro. Można nim przewozić kontenery od 20- po 45-stopowe. Naczepa umożliwia transport kontenera 20’ pośrodku lub na tyle, a także przewóz kontenera 30’ na tyle.

podkonternerówka Schmitz

Przewożnikom transportującym tylko określone typy kontenerów (20’ i 40’) Schmitz proponuje naczepę S.CF Gooseneck 40’ LX.  Opcjonalne rygle Step Lock pozwalają na transport 40-stopowych kontenerów z tunelem lub bez. Ustawienie tylnego wysuwu zostało uproszczone, ponieważ dla dwóch typów kontenerów  jest tylko jednak pozycja ryglowania.

podkonternerówka Schmitz

Dla firm przewożącyh głównie kontenery 40- i 45-stopowe Schmitz opracował lekką naczepę S.CF Gooseneck 45’ Euro Light. Podwozie zostało zoptymalizowane pod kątem masy i waży jedynie 4.250 kg, co ma umożliwić zabranie doatkowych kilogramów. Opcjonalnie można ją wyposażyć w adapter do transportu 40-stopowych kontenerów bez tunelu.

Więcej na ten temat w marcowym wydaniu TRAILER Magazine.