Na Nordic Trophy regularnie przyjeżdża 25-letnia Scania Streamline z przyczepą Ekeri. Zestaw ten wyróżnia się przebiegiem.

Korzenie rodzinnej firmy transportowej Jan Fasth Akeri AB z miasteczka Lammhult sięgają 1937 roku. Przez pierwsze lata jej tabor stanowiły kolejne generacje ciężarówek marki Volvo. Pod koniec lat 70. wraz z pojawieniem się nowej generacji pojazdów z kabiną wagonową, firma przestawiła się na Scanie.

W sierpniu 1988 roku firma zakupiła pierwszą sprowadzoną do Szwecji przyczepę furgonową wyprodukowaną przez fińską firmę Ekeri. Czteroosiowa przyczepa do DMC wynoszącej 36 ton wyróżniała się bardzo praktycznym rozwiązaniem w postaci całej otwieranej ściany bocznej, co jest do dnia dzisiejszego specjalnością Ekeri. Wysokość przyczepy wynosi 3,27 m a jej długość 7,45 m.

W 1992 roku do firmy trafiła nowa trzyosiowa Scania 143 Streamline z silnikiem o mocy 500 KM. Zachęcony dotychczasowymi doświadczeniami z przyczepą, także zabudowę podwozia Scanii zlecił firmie Ekeri. Na tylnej ścianie furgonu zamontowano windę hydrauliczną. Cały zestaw rozpoczął pracę, obsługując sezonowe połączenie pomiędzy znajdującą się na południu Smolandią i Norlandią, najbardziej na północy położoną krainą Szwecji. I tak już zostało do dzisiaj.

Właściciel pojazdów skrupulatnie prowadzi ewidencję wszystkich zakupów oraz czynności związanych z jej eksploatacją. W ciągu ćwierćwiecza błękitna Scania Streamline wykonała ponad 1.000 kursów do Norrbotten, pokonując ponad 3.000.000 kilometrów. Kierowca około 5.000 razy nocował w jej kabinie. W tym czasie 500-konny silnik Scanii zużył 1.350.000 litrów oleju napędowego a cały zestaw potrzebował do pokonania tego dystansu 160 opon marki Michelin. Łącznie do okresowych wymian zużyto także 6.000 litrów oleju silnikowego.

Cały materiał dostępny jest w styczniowo-lutowym wydaniu TRAILER Magazine, które w sprzedaży będzie od 2 lutego.