Ilu przewoźników i kierowców wybrało swoją profesję idąc w ślady ojca? Na pewno wielu. Zalicza się do nich także znany w całej Europie siedmiokrotny triumfator konkursu Nordic Trophy, Mika Auvinen.

Ten samochód powstał z szacunku dla mojego Taty. Bez niego nie byłoby mnie dziś w tym miejscu, w którym jestem. Gdy byłem mały, jeździłem z nim w trasę, kiedy tylko mogłem, opowiada Mika Auvinen.

Mika prowadzi firmę Kuljetus Auvinen posiadającą sześć zestawów typu silos do przewozu cementu, wapnia i popiołu. Firma posiada ok 40 klientów w regionie Helsinek, których obsługuje regularnie. 

Najnowszym nabytkiem w atrakcyjnym taborze firmy jest Mercedes Actros 3563 z historycznymi motywami. To hołd, który Mika składa swojemu 94-letniemu ojcu, Väinö. Biało-czarna kolorystyka pasuje do tematu związanego z historią firmy.

Mama Auni, która zmarła w 2015 roku w wieku 86 lat, przez wszystkie lata istnienia firmy zajmowała się administracją. A firma rozrastała się z biegiem lat. Mika zrobił prawo jazdy na ciężarówkę w 1989 roku podczas odbywania służby wojskowej, a po jej zakończeniu zaczął pracować u ojca. Kiedy Väinö przeszedł na emeryturę w 1997 roku, Mika przejął firmę. Miał wtedy 26 lat.

Tata był idolem dla Miki

Väinö jeździł tylko samochodami Volvo, chociaż na początku swojej kariery zawodowej zasiadał także za kierownicą Mercedesa. Kiedy Mika przejął firmę, nie mógł dogadać się z handlowcem Volvo i przeszedł do Mercedesa. Od tej pory posiadał samochody z gwiazdą na masce, choć, jak wiemy, trafiały się również Scanie.

Jednak największą gwiazdą i idolem Miki był zawsze tata Väinö. Dlatego postanowił mu poświęcić najnowszy zestaw Mercedes Actros 3563. Wygląda on bardzo elegancko, co nie dziwi, znając podejście Miki do tematu tuningu. 

Nowy Mercedes Auvinena ma motywy namalowane, jak zwykle, przez Perttu Papunen. Na lewej stronie kabiny umieścił czarno-białe zdjęcie Mercedesa LA3500 z 1953 roku. To odzwierciedlenie fotografii zrobionej w 1955 roku. Po prawej stronie kabiny Perttu namalował Väinö za kierownicą swojego Volvo F12 i rozmawiającego przez CB. To zdjęcie pochodzi z lat 80. Z tyłu na silosie znajdziemy jeszcze jedno ciekawe zdjęcie. Przedstawia ono Volvo N86 z 1964 roku, pierwszy trzyosiowy samochód Väinö z napisem luźny cement na zbiorniku. A na zbiornik wspina się Väinö. 

Actros Mika Auvinen

Nowy Mercedes Auvinena powstał u zaufanych partnerów

Za design nowego Actrosa odpowiada firma Hiomex, w niej powstały także wszystkie elementy ze stali nierdzewnej. Napisy na samochodzie i przyczepie zostały naklejone. 

Wnętrze Mika powierzył, jak zawsze, firmie Verhoomo Prima. Jej właściciel, Lasse Vänttinen obszył kabinę Big Space czarną i beżową skórą. Na fotelach wyszył także gwiazdę Mercedesa. 

Actros Mika Auvinen

Zabudowę podwozia wykonała włoska firma O.ME.P.S, natomiast pięcioosiowa przyczepa to wyrób niemieckiej firmy Feldbinder. 24-metrowy zestaw został zbudowany pod transport o DMC 76 ton. 

Jeśli ktoś myślał, że Mika swoimi tuningowanymi cackami nie pracuje, to jest w dużym błędzie. Nowy Actros przejechał już blisko 200.000 kilometrów.

To zbyt drogie zabawki, by ich nie używać, mówi Mika z uśmiechem. 

Cały materiał dostępny jest w marcowym wydaniu TRAILER Magazine.