Wczoraj w Turynie zaprezentowano nowe Daily. Według producenta wyznacza ono nowe standardy w zakresie komfortu użytkowania i prowadzenia pojazdu i stanowi znaczący postęp w obszarze jazdy autonomicznej i bezpieczeństwa.

Daily jest rozpoznawalny ze względu na swój design, który w nowym Daily został utrzymany. Jak twierdzi Iveco, każdy element designu Daily ma jasny cel: od nowych kół z lekkich stopów przyczyniających się do optymalizacji ładowności, po światła LED, które poprawiają bezpieczeństwo dzięki silniejszej wiązce światła i umożliwiają obniżenie kosztów, gdyż nie wymagają wymiany przez cały okres eksploatacji pojazdu. Nowa atrapa została poszerzona w celu usprawnienia wentylacji przy jednoczesnej ochronie silnika i chłodnicy.

Iveco Daily 2019

Elementy designu mają przyczynić się również do niskiego całkowitego kosztu posiadania (TCO) nowego Daily. Nowy zderzak jest podzielony na 3 sekcje, więc w przypadku drobnych stłuczek, które zdarzają się częściej w warunkach miejskich, zamiast całego zderzaka trzeba wymienić tylko uszkodzony element. Znacznie ogranicza to koszty napraw, zwłaszcza że zgodnie ze statystykami IVECO ten rodzaj wypadku stanowi 90% przypadków.

We wnętrzu jest nowa deska rozdzielcza z kolorowym wyświetlaczem TFT o wysokiej rozdzielczości. Uwagę zwraca także mała, wielofunkcyjna kierownica. Nowy system informacyjno-rozrywkowy Hi-Connect z funkcją rozpoznawania głosu umożliwia kierowcy połączenie z urządzeniem mobilnym poprzez Apple Car Play oraz Android Auto. Posiada on 7-calowy ekran, radio DAB, kamerę cofania, system nawigacji dla samochodów osobowych i ciężarowych TOM TOM oraz system oceny stylu jazdy IVECO, który generuje wskazówki w czasie rzeczywistym.

 

Iveco Daily 2019

Iveco Daily 2019

Iveco Daily 2019

Więcej asystentów kierowcy

Nowy Daily wyposażony jest w szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS, poprawiających bezpieczeństwo i umożliwiających kierowcy skupienie się na pracy, która coraz częściej opiera się na wielozadaniowości. Opracowując te funkcje, IVECO skoncentrowało się na wspieraniu kierowców w ich miejskich misjach.

Zaawansowany system hamowania awaryjnego i City Brake PRO przeciwdziała kolizjom przy prędkościach poniżej 50 km/h, a także łagodzi uderzenia przy wyższych prędkościach. System automatycznie wykrywa możliwość kolizji przed pojazdem i powoduje hamowanie w przypadku braku reakcji kierowcy, tym samym zapewniając bezpieczeństwo.

Kierowcy poruszający się w miejscach o dużym natężeniu ruchu powinni docenić system Queue Assist. Dostosowuje on jazdę w korku do pojazdu znajdującego się aktualnie z przodu, eliminując uciążliwość związaną z częstym hamowaniem i ponownym ruszaniem.

W trasie tempomat Adaptive Cruise Control w połączeniu z systemem Queue Assist utrzymują ustawioną prędkość i bezpieczny odstęp od pojazdu jadącego z przodu, a ProActive Lane Keeping Assist zapobiega niezamierzonemu zjechaniu z pasa ruchu i aktywnie wspomaga kierowanie. W przypadku bocznych podmuchów wiatru, Crosswind Assist pomaga kierowcy utrzymać pojazd stabilnie na pasie ruchu. Nowy Daily to pierwszy pojazd o masie 7,2 t, który posiada funkcje Queue Assist i City Brake PRO.

Centrala będzie wiedziała o wszystkim

Nowy Daily jest wyposażone w automatyczny elektryczny hamulec postojowy, który aktywuje się automatycznie, gdy pojazd zostanie zaparkowany, a wyłącza, gdy kierowca jest gotowy do jazdy. W jeździe miejskiej z wieloma postojami, takich jak dostawa paczek, hamulec ten poprawia komfort jazdy i efektywność. Iveco obliczyło, że pozwala on zaoszczędzić do 5 godzin miesięcznie i prowadzi do poprawy wydajności pracy kierowcy.

Nowy Daily jest podłączony bezpośrednio z centralą kontroli IVECO i przekazuje dane w czasie rzeczywistym. Umożliwia to specjalistom IVECO maksymalizację czasu użytkowania pojazdu poprzez prowadzenie diagnostyki i podejmowanie działań zapobiegawczych. Możliwe jest również efektywne planowanie obsługi technicznej i interwencji serwisowych, a dzięki temu optymalizacja liczby wizyt w warsztacie i ograniczenie przerw w pracy. Producent nie podaje natomiast, czy samochód będzie przekazywał do centrali dane o przeładowaniu, co z pewnością zostałoby wykorzystane przy okazji napraw gwarancyjnych.

Iveco Daily 2019

Ponadto usługa zdalnej pomocy technicznej umożliwia zdalne wprowadzanie zmian w zbiorach danych, sesje diagnostyczne, a nawet zdalne przesyłanie oprogramowania, co pozwala uniknąć przestojów w warsztacie dealera.

Dane dostarczane w czasie rzeczywistym przez Daily umożliwiają również IVECO opracowanie nowych, dostosowanych do potrzeb ofert finansowania. Oferty te uwzględniają wahania intensywności działań klienta, co może oznaczać, że pojazd jest używany rzadziej niż pierwotnie zakładano, dzięki czemu można odpowiednio dopasować finansowanie. Dane te umożliwiają również IVECO sporządzanie dokładnych prognoz użytkowania pojazdu oraz opracowywanie umów serwisowych ściśle dopasowanych do potrzeb klienta.

Dwa silniki, cztery poziomy mocy

Nowy Daily jest napędzane jednym z dwóch silników. Pierwszy to jednostka F1A o pojemności 2,3 litra i mocy od 116 do 156 KM dostępna w wersji z homologacją Light Duty i Heavy Duty. Następny w ofercie jest silnik F1C o pojemności 3,0 litra dostępny w trzech wersjach mocy od 160 do 210 KM, jak również wersji na sprężony gaz ziemny (Natural Power).

Dzięki wielu funkcjom nowe Daily ma być do 10% bardziej oszczędne niż dotychczasowy model. Ponadto, nowa, większa miska olejowa, zaprojektowana z myślą o misjach na długich dystansach, pozwala na wydłużenie przebiegu między przeglądami do 60.000 km.

Iveco Daily 2019