Główną atrakcją firmy Kögel na targach Transport Logistic 2019 jest Kögel Cargo Rail z wyposażeniem RoRo.

Naczepa Cargo Rail jest dostępna także w generacji NOVUM. Zoptymalizowana rama zewnętrzna i udoskonalone nadwozie ma sprawić, że naczepa Kögel Cargo Rail jest nie tylko odporniejsza, lecz także łatwiejsza w obsłudze i codziennej eksploatacji. W generacji naczep NOVUM Kögel Cargo Rail wprowadzano ponadto wysoki stopień indywidualizacji, dzięki czemu można dostosować naczepę do konkretnych wymagań firm spedycyjnych. 

Naczepa Kögel Cargo Rail posiada bardzo stabilną stalową ramę o lekkiej konstrukcji oraz szyjkę ramy o wysokości 120 mm. W wyposażeniu podstawowym masa własna naczepy wynosi ok. 6.350kg. Nośność podłogi, przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych, wynosi maks. 7.200 kg. Poza znanymi zaletami generacji NOVUM, takimi jak nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż wsporników, Kögel Cargo Rail posiada również bogate wyposażenie seryjne: 13 par pierścieni mocujących wyposażanych seryjnie. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2.500 kilogramów. Egzemplarz wystawowy na targach transport logistic posiada optymalne zabezpieczenie ładunku w perforowanej zewnętrznej ramie stalowej typu Vario-Fix z opcjonalnymi 24 parami pierścieni. Każdy z nich posiada wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg.
Naczepa Kögel Cargo Rail daje możliwość łatwego przeładunku na typowe wagony kieszeniowe oraz została zaprojektowana pod kątem wysokości stojaka 980 mm. Model otrzymał atest DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h.

Dodatkowe wyposażenie opcjonalne 

Naczepa Kögel Cargo Rail pokazana na targach w Monachium posiada opcjonalne wyposażenie RoRo Heavy-duty umożliwiające jej samodzielny transport na statku lub promie. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy ramą główną a ramą zewnętrzną, zamkniętą płytę ślizgową o grubości 10 mm, płytę siodła o grubości 10 mm, dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary pierścieni do mocowania ładunków o sile rozciągającej do 12.000 kg. Wyposażenie RoRo dopełniają wzmocnione mechanicznie podpory w wersji Ferry z rolkami.
Kögel Cargo Rail wyposażono ponadto w opcjonalne nadwozie Strong & Go. Łączy ono innowacyjną zabudowę generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Dzięki temu podczas transportu palet kratowych i ładunków zabezpieczonych pasami zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie łat. Aby uzyskać certyfikat na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong & Go wymagany jest tylko jeden rząd łat, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w opcjonalne migające boczne światła obrysowe. Aby umożliwić łatwe i szybkie zablokowanie otwartej plandeki dachowej, naczepa Kögel Cargo Rail została wyposażona w nowy stoper EasyFix. Stoper EasyFix nie tylko utrzymuje plandekę dachową w stabilnej pozycji, ale pozwala ponownie ją zasunąć po załadunku. System ten zwiększa wydajność i bezpieczeństwo załadunku i rozładunku.