Kögel prezentuje naczepę Mega generacji NOVUM na targach samochodów użytkowych IAA 2018.

Ta naczepa Kögel została wyposażona we wszystkie udoskonalenia generacji NOVUM, tj. w zoptymalizowaną ramę zewnętrzną i w ulepszone nadwozie. Z ładownością większą o 170 kg w porównaniu do poprzedniej generacji masa własna naczepy Mega firmy Kögel w wyposażeniu podstawowym wynosi około 6.130 kg. Nowa naczepa Mega generacji Novum doskonale sprawdza się w codziennej pracy przy transportach wielkoobjętościowych. Wysokość wewnętrzna naczepy wynosi trzy metry, co sprawia, że jest ona zbudowana choćby dla przewoźników z branży motoryzacyjnej. Hydrauliczny mechanizm podnoszenia dachu, który wchodzi w skład seryjnego wyposażenia naczepy, umożliwia załadunek i rozładunek trzech ustawionych piętrowo skrzyniopalet. Zwiększa on boczną wysokość przeładunkową z przodu o kolejne 600 milimetrów, a z tyłu o 500 milimetrów, dzięki czemu przekracza ona teraz trzy metry.

Naczepa Mega generacji NOVUM

Poza znanymi zaletami generacji NOVUM, jak np. nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika, nowa rama zewnętrzna ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, Kögel Mega posiada także bogate wyposażenie seryjne. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie wyposażono teraz w boczne haki mocujące ułatwiające obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2.500 kg. Naczepa Kögel Mega posiada oczywiście certyfikat zabezpieczenia ładunków wg normy DIN EN 12642 Code XL.

Indywidualne wyposażenie egzemplarza wystawowego

Prezentowany model wystawowy IAA 2018 opcjonalnie wyposażono zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5. Wyposażenie to obejmuje między innymi listwy ograniczające palety ze stali oraz podwojenie ściany czołowej ze sklejki antypoślizgowej o grubości 12 milimetrów i wysokości 1.250 milimetrów. Wystawiana naczepa jest ponadto wyposażona w nowe nadwozie Strong & Go. Łączy ono innowacyjną zabudowę generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi Kögel. Dzięki temu ekonomicznemu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie listew bocznych. W przypadku małych palet zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5 wymagane są jednak listwy boczne. Nowość w Kögel Mega to też tylne lampy zespolone Kögel LUXIMA oraz skrzynia do przechowywania 24 europalet. Dzięki zoptymalizowanej wysokości skrzyni możliwa jest teraz odległość od podłoża 100 milimetrów. W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w opcjonalne boczne światła sygnalizacyjne.

Różnorodne wyposażenie indywidualne

Dzięki modułowej konstrukcji uniwersalnego nadwozia Kögel FlexiUse, można je również stosować w wersji Mega generacji NOVUM. Konstrukcja ta posiada ośmiostopniową regulację co 25 mm z przodu i czterostopniową regulację co 50 mm z tyłu, co pozwala na niezależną regulację wysokości nadwozia o 200 mm z przodu i z tyłu. Umożliwia to transport towarów o wysokości wewnętrznej od 2.850 mm do 3.050 mm z przodu i z tyłu. Naczepę Kögel Mega generacji NOVUM można też zamówić z dwoma osiami 10-tonowymi. Odstęp między osiami wynosi 1.810 mm i gwarantuje stabilną jazdę. Wersja ta ma dodatkowo niższy ciężar własny i pozwala obniżyć koszty eksploatacji i paliwa. Dla naczepy Kögel Mega generacji NOVUM dostępnych jest oczywiście wiele różnych opcji wyposażenia. Należą do nich m.in. różne zestawy do zabezpieczenia ładunku, wyposażenie RoRo, burty, podwójna kodyfikacja kolejowa i rynna do transportu stali.