Nooteboom otrzymuje patent dla Lift Adaptera, będącego częścią naczepy Mega Windmill Transporter.

Pod koniec zeszłego roku Nooteboom otrzymał europejski patent (numer EP1558464) dla LIFTAD, specjalnych adapterów sekcji wieżowych jako elementów naczepy Mega Windmill Transporter (MWT).
To kolejny ważny sukces innowacji Nooteboom Trailers, po tym jak niedawno firma otrzymała patent dla naczep zagłębionych serii EURO-PX jest.
Proces patentowy trwał bardzo długo, podobnie jak w przypadku patentu EURO-PX, ale tym razem było to aż 13 lat. LIFTAD został zgłoszony do wniosku patentowego już w 2005 roku. Otrzymany patent pozostaje ważny do końca 2023 roku.

Lift Adapter do transportu sekcji wieżowych

LIFTAD jako część Mega Windmill Transportera został specjalnie opracowany dla transportu dużych sekcji wieżowych, o długościach nawet ponad 40 metrów, bez używania pokładu ładunkowego. Po wprowadzeniu w 2005 roku, MWT był również przez lata używany m.in. do transportów urządzeń Vestas V90-3MW, które były mocowane do LIFTAD-a specjalnymi uchwytami.
patent Nooteboom
Aż do dziś projekt Nooteboom MWT prawie się nie zmienił i wciąż jest najbardziej innowacyjnym i wydajnym sposobem transportowania dużych sekcji wieżowych. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki ważnym aspektom logistycznym, jakie zapewnia MWT. Nooteboom oferuje wiele kombinacji osiowych, np. z 2-, 3- lub 4-osiowym wózkiem Jeepdolly na przodzie, 7-osiowym samojezdnym wózkiem dolly NLD-70 na tyle lub nawet 5- albo 6-osiowym tylnym wózkiem modułowym. LIFTAD jest płynnie dostosowywany do szerokości sekcji wieżowych i pozwala na przewożenie ich różnej średnicy. W zależności od średnicy sekcji, zdolność podnoszenia i przewożenia sięga nawet do 100 ton.
Naczepa Mega Windmill Transporter jest niezwykle istotnym rozwiązaniem dla branży energii wiatrowej. Nooteboom dostarczył już ponad 80 zestawów MWT i są one w ciągłej eksploatacji, przy czym ich liczba co roku się zwiększa. Tak jak miało to miejsce w przypadku EURO-PX, holenderski producent po raz kolejny udowodnił, że jego kluczowe innowacje dla sektora transportu ponadnormatywnego są niezwykle trwałe i mają bezprecedensowe wymiary w zakresie ekonomii użytkowania i technicznej żywotności.