Samochody dostawcze przeżywają obecnie swój prawdziwy renesans, na który wpływ ma rozwój handlu internetowego, a co za tym idzie rosnąca liczba przesyłek kurierskich. W tym świecie bardzo dobrze czuje się firma Renault, której oferta samochodów dostawczych trafia na podatny grunt.   

W ubiegłym roku Renault osiągnęło nie lada sukces, przełamując długoletnią dominację Fiata na pozycji lidera w segmencie aut dostawczych. Jeśli chodzi o ten rok to 6.683 zarejestrowanych samochodów Renault daje marce drugie miejsce na rynku z udziałem na poziomie 14,2%. 

Nie mniej jednak, Renault ma do zaoferowanie znacznie więcej niż tylko tego typu auta. Okazją do zapoznania się z ofertą tego, co jest sprzedawane klientom w sieci Renault Pro+, była prezentacja najnowszej generacji popularnych samochodów dostawczych Renault Trafic oraz Master, która odbyła się pod koniec września w Sierpcu. Samochody nie przypadkowo zostały zaprezentowane pod marką  Renault Pro+, bo właśnie pod nią sprzedawane są auta dostawcze „skrojone na miarę” klientów biznesowych, oczekujących gotowych rozwiązań uwzględniających ich specjalistyczne potrzeby.

Zmodernizowany Trafic i Master

Wróćmy jednak do nowych samochodów Renault Trafic oraz Master. Wprowadzony właśnie do produkcji Trafic wyróżnia się nową atrapą chłodnicy o bardziej wyrazistej stylistyce, reflektorami Full LED oraz światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery C (C-shape) zgodne ze stylistyką samochodów osobowych spod znaku rombu. Nieco poważniejsze zmiany zaszły natomiast wewnątrz auta. Zmodernizowana deska rozdzielcza wyróżnia się wykończonymi matowym chromem nawiewami, listwą okalającą konsolę centralną, wygodnymi w użyciu pokrętłami klimatyzacji, nową dźwignią zmiany biegów oraz zegarami. Grafitowa kolorystyka deski rozdzielczej obejmuje także tapicerkę drzwi. 

Renault Pro+

 Także Master uzyskał nową „twarz”, która nadaje mu teraz bardziej dynamicznego wyglądu. Wynika to po części z podniesienia linii maski silnika, która teraz nie jest już taka stromo „obcięta”, dzięki czemu Master naszym zdaniem dużo zyskał na urodzie, którą podkreślają teraz chromowane wstawki. Dodano także charakterystyczne dla marki światła w układzie C-Shape. Spore zmiany zaszły również kabinie. Nowa deska rozdzielcza jest naprawdę dobrze spasowana i wyróżnia się dużymi schowkami (do 105 litrów!). Po prawej stronie zamontowano solidną (23 kg nośności) wysuwaną półkę, pod którą znajduje się szuflada o pojemności 10,5 litra.

Do 180 KM

Pod maskę nowego Mastera trafiły zmodernizowane jednostki 2.3 dCi, które spełniają normy Euro 6d-temp lub Euro VI D (zależnie od wielkości lub masy pojazdu) i wykorzystują technologię Twin Turbo oraz system oczyszczania spalin SCR. Wyróżniają się one większą mocą i wyższym momentem obrotowym (do 180 KM i 400 Nm), są bardziej dynamiczne i żwawiej reagują na pedał gazu. Jednostki mają oferować zużycie paliwa obniżowne nawet o 1 litr/100 km. Zależnie od wersji silniki te mogą współpracować z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub 6-biegową skrzynią zautomatyzowaną Quickshift. 

Renault Pro+

Cały materiał dostępny jest w październikowym wydaniu TRAILER Magazine.