Wśród laureatów tegorocznych nagród Trailer Innovation znalazły się takie firmy jak Scheuerle, Knapen, Schmitz Cargobull czy Thermo King.

Jury branżowej nagrody Trailer Innovation składa się z dziennikarzy specjalistycznych z szesnastu europejskich magazynów transportowych. Platforma „Trailer Innovation” zajmuje się interesującymi innowacjami w naczepach, przyczepach oraz zabudowach i nagradza je co dwa lata od 2002 r. W tym roku nagroda zostanie przyznana po raz dziesiąty w sumie w siedmiu kategoriach.

W tym roku Schmitz Cargobull został laureatem renomowanej nagrody „Trailer Innovation” w kategorii „Środowisko” za naczepę skrzyniową S.KO z elektronicznie sterowaną osią generatora i własnym elektrycznym układem chłodzenia ze zintegrowaną elektroniką mocy i systemem akumulatorów.

Trailer Innovation Award 2021

Dzięki temu pojazdowi firma Schmitz Cargobull opracowała koncepcję wyposażenia, która w znaczący sposób przyczyni się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń. Zasilana wyłącznie elektrycznym agregatem chłodniczym S.CUe bez silnika spalinowego została zaprojektowana do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku. Zamiast zbiornika oleju napędowego w podwoziu zamontowane są akumulatory. Dodatkowo system wyposażony jest w zelektryfikowaną oś przyczepy Schmitz Cargobull, która m.in. podczas hamowania odzyskuje energię, co skraca czas ładowania akumulatora za pośrednictwem sieci energetycznej.

Thermo King zdobywa nagrodę „Trailer Innovation” 2021 za agregaty chłodnicze Advancer

Agregaty Advancer A-Series zajęły pierwsze miejsce w kategorii „Inteligentna naczepa”, przyznane przez renomowane międzynarodowe jury reprezentujące 16 wiodących europejskich magazynów z branży transportowej. Jury doceniło Thermo King za jej agregaty Advancer A-Series, będące przełomowym rozwiązaniem definiującym na nowo agregaty do naczep. Architektura agregatów Advancer A-Series, zaprojektowanych od nowa, wykorzystuje wyjątkowe cechy charakterystyczne dzięki czemu do 40 procent szybciej osiąga temperaturę docelową i posiada do 30 procent lepszą wydajność pod względem zużycia paliwa niż średnia rynkowa.

Advancer A-Series zbiega się z dążeniami Trane Technologies w zakresie zrównoważonych rozwiązań na rok 2030, a także zmniejszenia o jedną gigatonę emisji dwutlenku węgla wydzielanego przez pojazdy klientów, co stanowi równowartość rocznych emisji Włoch, Francji i Wielkiej Brytanii.

Trailer Innovation Award 2021

 

Nagroda Trailer Innovation dla firmy Scheuerle

Producent specjalistycznych pojazdów otrzymał pierwszą nagrodę „Trailer Innovation” w kategorii Chassi za SCHEUERLE RBTS (RotorBlattTransportSystem). Nagrodzony produkt powstał wraz z firmą Vestas, światowym liderem na rynku rozwiązań w zakresie zrównoważonej energii, SCHEUERLE zaprojektował zestaw pojazdów składający się z dwuosiowego wózka z urządzeniem swobodnie obracającym się oraz czteroosiowej przyczepy. Montaż łopaty oparty jest na zasadzie plug-and-play. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów rozwiązanie SCHEUERLE wymaga tylko kilku narzędzi. Uznanie jury wzbudziła szybkość oraz łatwość ładowania łopat oraz możliwość transportu łopat o długości do 80 metrów i więcej.

Trailer Innovation Award 2021

Knapen Trailers z nagrodą w kategorii Body

Holenderska firma Knapen Trailers otrzymała nagrodę za nową naczepę EXSIDE otwieranej na boki, w której  można przesunąć środkowy słupek drzwiowy na jedną stronę. W ten sposób uzyskuje się możliwie najszerszy otwór drzwiowy. Dzięki temu EXSIDE pozwala na załadunek i bezproblemowy transport praktycznie każdego rodzaju ładunku.

Trailer Innovation Award 2021

Ładunki drobnicowe, takie jak palety i duże worki, mogą być ładowane i rozładowywane przez drzwi boczne o szerokości 12,9 metra. Wystarczy przesunąć środkowy słupek na jedną stronę. Podnoszona szyna górna, pozwala na uzyskanie dodatkowych 30 cm wysokości roboczej podczas załadunku i rozładunku. Ruchoma podłoga rozładowuje natomiast wszelkiego rodzaju ładunki masowe. Teraz także długie i niepodzielne ładunki (belki, deski dźwigary, szyny, profile, itp.) mogą być teraz ładowane od góry (żurawiem lub suwnicą), przez tylne drzwi lub za pomocą wózków widłowych przez boczne drzwi. Obrotowa belka górna nad drzwiami tylnymi i ruchome belki zapewniają wszechstronność w transporcie każdego wyobrażalnego rodzaju ładunku. Obrotowa belka górna może być obsługiwana z ziemi, co eliminuje konieczność niebezpiecznego wspinania się na naczepę.

Więcej na temat tej naczepy piszemy w październikowym wydaniu TRAILER Magazine.

Kässbohrer z trzema nagrodami

Firma Kässbohrer także należy do zwycięzców konkursu jest dumny ze zwycięstwa w kategorii „Component” dzięki wielofunkcyjnemu tylnemu zabezpieczeniu przeciwnajazdowemu RUPD-5K1. Drugie miejsce w kategorii „Body” Kässbohrer otrzymał za 45-stopowe nadwozie wymienne typu K.SWAU CC w kategorii „Nadwozie” oraz zajął także drugie miejsce w kategorii „Smart Trailer” za K-ADAS, Kässbohrer Advanced Driver Assistance Systems”.

Innovation Award 2021
Nagrodzone w kategorii „Komponent” zostało wielofunkcyjne tylne zabezpieczenie przeciwnajazdowe Kässbohrer RUPD-5K1, które charakteryzuje się bezpieczną i składaną konstrukcją. RUPD-5K1 może być regulowane w górę i w dół w różnych pozycjach i jednocześnie spełnia swoją funkcję ochronną dla naczep jako tylny zderzak. 45-metrowe nadwozie typu Coil Swap Kässbohrer K.SWAU CC zajęło drugie miejsce w kategorii „Zabudowa”. K.SWAU CC ma zintegrowaną wannę na zwoje i zostało opracowane do intermodalnego transportu kręgów. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej konstrukcji podwozia o łącznej nośności 30 ton.

Innovation Award 2021

Nagroda dla Krone

Jury przekonała nowa podłoga piankowa,Light Safety Sandwich Floor która składa się ze specjalnej pianki o wysokiej wytrzymałości ze stabilizującymi warstwami wierzchnimi. Ta lekka, bezpieczna podłoga warstwowa o grubości 30 mm ma współczynnik tarcia około µ = 0,6 (przy załadowaniu drewnianą paletą). Oznacza to, że kierowca nie musi układać żadnych dodatkowych materiałów antypoślizgowych i wystarczy tylko przypięcie palety pasami. Krone zaleca stosowanie nowej lekkiej, bezpiecznej podłogi warstwowej, zwłaszcza do otwartych przyczep do materiałów budowlanych. Ponadto dzięki nowej podłodze firmie Krone udało się zaoszczędzić ok. 100 kg, co oznacza większą ładowność.

Trailer Innovation Award 2021

A tu pełna lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach:

Body
1. Knapen (NL). Naczepa Exside
2. Kässbohrer (DE). Coil Swap Body K.SWAU.CC/45
3. Schwarzmüller (AT). Podwójna naczepa cysterna

Chassis
1. Scheuerle (DE). Rotor Blade Transport System
2. Schwarzmüller (AT). Walking floor z aluminiowym podwoziem
3. BPW (DE). Light-Tube

Components
1. Kässbohrer (DE). RUPD-5K1
2. D-Tec (NL). Extendable Side Protection
3. Schmitz Cargobull (DE). S.KO Cool Smart

Concept
1. Fliegl (DE). Swap Train
2. Humbaur (DE). HTD Container Laxo
3. Schmitz Cargobull (DE). Eco-Duo

Environment
1. Schmitz Cargobull (DE). S.KO mit E-Achse
2. Emons (NL). Solar-On-Top
3. Van Eck Trailers (NL). Smart rollerbed vehicles

Safety
1. Krone (DE). Light Safety Sandwich Floor
2. Schmitz Cargobull (DE). Trailer-Connect-Türverschlusssystem
3. Schwarzmüller (AT). Electric roller tarpaulin

Smart Trailer
1. Thermo King (IE). Advancer A-Series
2. Kässbohrer (DE). Advanced Driver Assistance System
3. Feldbinder (DE). Silosattelauflieger mit SSCH