30 maja 2017 roku na terenie Hotel Congres & Spa Villa Verde w Zawierciu odbyła się pierwsza edycja spotkania branży transportowej Naczepomania. Dopisała zarówno pogoda jak i wystawcy.

Organizatorem spotkania Naczepomania była firma PTM, będąca wyłącznym dystrybutorem belgijskiego producenta naczep Stas oraz niemieckiej firmy Langendorf, a także dystrybutorem marek Hueffermann, Cobas Segre i Moeyersons. Współorganizatorami wydarzenia były m.in. firmy CIMC Trailers oraz Scania Polska. Wśród wystawców pojawiły się takie marki jak Alcoa, BPW, KH-Kipper, Jost, Nummi oraz Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. TRAILER Magazine był jednym z tytułów piastujących patronat medialny nad tym wyjątkowym spotkaniem.

Premiera na Naczepomanii

Zdecydowanie największą uwagę zwracały naczepy marek reprezentowanych przez PTM. Wydarzeniem dnia była europejska premiera najnowszej konstrukcji firmy Stas, naczepy samowyładowczej Super Star V55. To pierwsza naczepa firmy Stas, słynącej z wyrobów wykonywanych z aluminium, wyposażona w ramę nośną wykonaną ze stali. Takie rozwiązanie zostało zastosowane specjalnie na życzenie klientów z naszej części kontynentu. Mimo zastosowanie stali naczepa może pochwalić się utrzymaniem niskiej masy własnej, wynoszącej 6.240 kg. Objętość skrzyni ładunkowej wykonanej z niezwykle wytrzymałego stopu magnezowo-krzemowo-aluminiowego wynosi 55,6 m3. Naczepa wyposażona jest w osie SAF Off-Road, siłownik Hyva oraz układ hamulcowy Wabco EBS.

Swoją premierę w Polsce miała natomiast naczepa Stas MF 92S wyposażona w system ruchomej podłogi. W ofercie Stas znajdują się naczepy tego typu o pojemności 55, 70, 80 oraz 92 m3, oznaczone odpowiednio symbolami od MF 55 MF 92. Ciekawostką jest możliwość zamówienia ich w wersjach o poprawionej aerodynamice nazwanych Streamline.

Langendorf nadal w PTM

PTM to także importer produktów firmy Langendorf. Dosłownie na kilka dni przed imprezą Naczepomania ogłoszono informację o wykupieniu 80% udziałów w tej niemieckiej spółce przez firmę Wielton. Zgodnie z informacjami jakie uzyskaliśmy od przedstawiciela PTM, jej sytuacja jako polskiego importera marki Langendorf nie ulegnie zmianie. Zdecydowanie najbardziej znanym na naszym rynku produktem tego producenta są naczepy typu inloader, najczęściej używane do transportu szyb (Floataliner) oraz elementów prefabrykowanych (Flatliner).

W ofercie Langendorfa znajdują się także naczepy dwupokładowe Flexliner oraz gama naczep i przyczep niskopodwoziowych. Jedną ze specjalności tej firmy są także naczepy samowyładowcze wyposażone w skrzynie ładunkowe wykonane ze stali lub aluminium, w wersjach dla budownictwa, przeznaczone do przewozu płodów rolnych, złomu. Izolowane termiczne naczepy IsoXX przeznaczone są do przewozu mas bitumicznych dla potrzeb drogownictwa.

Cały materiał z tego wydarzenia dostępny w lipcowo-sierpniowym wydaniu TRAILER Magazine.