Kögel zaprezentuje na targach pojazdów użytkowych IAA 2018 naczepę Kögel Trucker Trailer (KTT), która jest wynikiem ankiety przeprowadzonej przez firmę Kögel wśród zawodowych kierowców.

Ankieterzy firmy przepytywali kierowców podczas Truck Grand Prix, Wolfsmeile oraz ankiety autostradowej „perfekcyjna naczepa dla kierowców”. Dział rozwoju firmy Kögel sprawdził wszystkie propozycje pod kątem możliwości wykonania i uwzględnił je następnie w Kögel Trucker Trailer (KTT). Życzenia zawodowych kierowców były bardzo przyziemne. Na pierwszym planie znalazła się większa ładowność, przyjazność dla użytkownika i estetyczny wygląd.

Bazę wyjściową naczepy tworzy rama zoptymalizowana pod kątem ładowności i masy oraz nadwozie Kögel Lightplus generacji NOVUM. Na życzenie ankietowanych profesjonalistów Kögel Trucker Trailer  posiada szyjkę ramy o wysokości 90 mm, co pozwala uzyskać większą wysokość wewnętrzną 2.710 mm. Wiele innych życzeń udało się zrealizować po prostu za pomocą bogatego programu indywidualnego wyposażenia. Aby zapewnić jak największą ładowność, naczepa posiada wyposażenie ograniczające masę, takie jak aluminiowe obręcze kół, nogi podporowe, zbiorniki powietrza i poprzecznice dachu, jak również drzwi portalowe z lekkich, bardzo stabilnych duroplastycznych paneli wielowarstwowych.

Naczepa ma się prowadzić płynnie

Ważnym zagadnieniem dla zawodowych kierowców są także osie. Chcieliby, aby naczepa jechała płynnie. Z tego względu naczepę Kögel Trucker Trailer  wyposażono w niezawodne agregaty osi Kögel Trailer Axle KTA, które są łatwe w obsłudze i świetnie trzymają się toru. Unikalna „podwójna amortyzacja” osi KTA, składająca się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej, nie tylko poprawia właściwości jezdne naczepy, lecz także ogranicza jej zużycie. Pierwsza i trzecia oś posiadają ponadto podnośnik osi, który perfekcyjnie uzupełnia dynamiczną regulację rozstawu kół.

Kolejnym ważnym zagadnieniem dla ankietowanych okazał się obszar załadunku i rozładunku oraz zabezpieczenia ładunku. Szybkie i proste otwieranie oraz zamykanie plandeki umożliwiają napinacze bezpasowe. Nośność podłogi przystosowana jest do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych wynosi maks. 7.200 kg.

Podłoga pokryta powłoką antypoślizgową

Aby nakład pracy podczas mocowania ładunku był jak najmniejszy, naczepa KTT wyposażona jest w podłogę antypoślizgową. Płyty podłogowe ze sklejki są tutaj pokryte powłoką antypoślizgową, co znacznie ułatwia zabezpieczenie ładunku i sprawia, że transport jest bezpieczniejszy. Dzięki temu kierowca, spedytor i osoby przeładowujące oszczędzają czas, gdyż nie jest konieczne długie manipulowanie matami antypoślizgowymi. Współczynnik tarcia posuwistego rzędu µ = 0,6 powłoki antypoślizgowej sprawia, że można zastosować mniej pasów mocujących.

Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskiwane jest dzięki zastosowaniu perforowanej zewnętrznej ramy stalowej typu Vario-Fix z 24 parami pasów mocujących o nośności 2.500 kg na mocowanie. Oczywiście dzięki temu, że naczepa posiada certyfikat DIN EN 12642 Code XL, przy załadunku kształtowym nie jest konieczne dodatkowe zabezpieczenie ładunku.

Kögel Trucker Trailer z systemem oczyszczania dachu z lodu

Dodatkowo naczepa Kögel Trucker Trailer wyposażona jest w system zapobiegający oblodzeniu dachu. Pod plandeką dachową zamontowano długi elastyczny przewód powietrza. Napompowany przewód naciska plandekę, lekko wypychając dach ku górze, a tym samym łatwo i szybko usuwa gromadzące się na nim wodę, śnieg i lód. Pomaga to kierowcom wywiązać się z obowiązku usuwania wody i lodu z dachów ciężarówek, a przy tym zapobiegać poważnym wypadkom, które niejednokrotnie powodują spadające bryły lodu.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, ta lekka naczepa została wyposażona w boczne światła sygnalizacyjne. Do pozostałego indywidualnego wyposażenia zaliczają się światła LED Kögel LUXIMA, para świateł cofania LED Kögel LUXIMA z tyłu i para na wysokości nóg podporowych, reflektory robocze LED Kögel LUXIMA zamontowane jako oświetlenie wnętrza na ścianie przedniej wewnątrz, gumowy zderzak, poprzeczny trójkątny profil gumowy, skrzynia do przechowywania palet, dwie duże skrzynki narzędziowe, osłony nakrętek kół i wiele więcej.