O emocjach jakie wzbudził przejazd kierowców firmy TransWeb nowo zakupionymi Scaniami z Holandii do Japonii, pisaliśmy zimą tego roku. Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się tej wyjątkowej firmie.

W roku 1994, będący u progu swojej kariery zawodowej młody człowiek nazwiskiem Takeshi Maesawa łączył w sobie dwie cechy, które wśród mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni nie są czymś wyjątkowym: ambicję i pasję do samochodów. Jednak pan Maesawa swoje zainteresowania pragnął przekuć na coś własnego i niepowtarzalnego. W związku z tym po kilku latach pracy postanowił „pójść na swoje” i w 2001 roku założył firmę TransWeb. 

Firma transportowa TransWeb w założeniu miała dawać swoim klientom coś więcej niż oni sami oczekiwali: doskonałość i wyjątkowość. Z tego też powodu głównym polem działalności stała się obsługa branż, dla których najwyższa jakość, punktualność, bezpieczeństwo oraz gwarancja właściwego wykonania usługi są podstawowymi wartościami. TransWeb wyspecjalizował się w transporcie importowanych samochodów z najwyższej półki, obsłudze teamów wyścigowych oraz koncertów i wydarzeń artystycznych oraz frachcie lotniczym. 

Związanie się z klientami, którzy bardzo mocno kreują swój wizerunek oraz markę, spowodowało, że tabor TransWeb praktycznie w całości jest lakierowany na biało, a logo firmy przewozowej jest dość dyskretne. Co ciekawe, jeśli chodzi o swoją flotę TransWeb postawił na ciągniki marki Scania. Użytkowanie importowanych z Europy pojazdów, oczywiście w wersji dostosowanej do ruchu lewostronnego, jest w Japonii uznawane za coś ekskluzywnego. Warto przy tym dodać, że Scanie to praktycznie jedyne sprowadzane z naszego kontynentu ciężarówki dużej ładowności.    

japońska firma transportowa Scania

Jesteśmy w stanie zaoferować usługi o wartości dodanej tylko dlatego, że się różnimy od innych, wyjaśnia Prezydent firmy TransWeb Takeshi Maesawa.  

Kierowcy w białych rękawiczkach

Jeśli chodzi o branżę związaną z luksusowymi samochodami, to kluczowymi klientami TransWeb są firmy Ferrari Japan, Maserati Japan, Porsche Japan, Cornes Motors (importer samochodów Bentley, Rolls-Royce oraz Lamborghini).TransWeb magazynuje importowane pojazdy w głównych portach i dostarcza je do odbiorców w wielu miejscach w całej Japonii. Gdy priorytetem jest szybkość i wydajność, wykorzystywane są otwarte naczepy- autotransportery, głównie produkcji włoskiej firmy Rolfo. 

Zarówno kierowcy jak i członkowie personelu TransWeb odpowiedzialnego za załadunek i wyładunek samochodów noszą białe rękawiczki i używają jednorazowych pokrowców na siedzenia i koła kierownicy, tak aby zachować w stanie nienaruszonym delikatne wykończenia wnętrza pojazdu podczas całego ich transportu. Nadwozia aut są już fabrycznie zapakowane w specjalne pokrowce ochronne, pozwalające jedynie na krótkie przejazdy związane z załadunkiem.  

japońska firma transportowa Scania

Do transportu samochodów bezpośrednio do dealerów wykorzystywane są zamknięte naczepy zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa i ochronę przed ewentualnym uszkodzeniem kosztownego samochodu przez osoby nieupoważnione. O ile jeszcze dziesięć lat temu dwupokładowe transportery z zamkniętym nadwoziem mogły przewozić jedyni niskie sportowe auta, to firmie TransWeb udało się opracować specjalna konstrukcję naczep pozwalających na przewóz na dwóch pozionach naweet wysokich SUV-ów.  Autotransportery mieszczą teraz pięć lub cztery pojazdy, typu Maserati Urus czy Bentley Bentayga. Umieszczona na tylnej burcie elektryczna winda pozwala na załadunek na górnym piętrze samochodów o masie do 2.500 kg. Pneumatyczne zawieszenie naczepy minimalizuje potencjalnie niebezpieczne wibracje i wstrząsy.

Cały materiał dostępny jest w kwietniowym wydaniu TRAILER Magazine.

A więcej na temat przejazdu Scaniami z Holandii do Japonii możecie przeczytać tutaj.