Piotr Krahel wygrał 9. edycję konkursu Optifuel Challenge i trafił do międzynarodowego finału, który odbędzie się w październiku w Lyonie.

Przypomnijmy, że konkurs Optifuel Challenge ma swoje korzenie w naszym kraju i został stworzony by promować kierowców, którzy jeżdżą efektywnie, a więc oszczędnie, ale zarazem szybko w ramach obowiązujących przepisów.

W tegorocznej edycji konkursu Optifuel Challenge w Polsce wzięło udział 356 kierowców. Dziesięciu najlepszych kierowców spotkało się w polskim finale konkursu, który odbył się na Autodromie Jastrząb pod Radomiem. 

Wszyscy przeszli najpierw test teoretyczny składający się z 20 pytań dotyczących funkcjonalności pojazdu związanych z oszczędzaniem paliwa. Były więc pytania o inteligentne wolne koło Optiroll, zasadę działania Optivision oraz podstawy reguł jazdy racjonalnej. 

Druga część półfinału, który miał wyłonić trzech najlepszych kierowców polegała na przejechaniu 34-kilometrowej trasy wokół Autodromu Renault Trucks T520High Sleeper Cab z naczepą Wielton obciążoną 22 tonami ładunku. Zawodnicy zostali podzieleni na trzy grupy. Finalistą z każdego samochodu był kierowca, który zdobył najwyższą łączną liczbę punktów z testu oraz z jazdy (maks. 100 pkt w wadze 20% test i 80% jazda). 

Do ścisłego finału przeszli Jacek Maliński, Kornel Grzybowski oraz Piotr Krahel. Finał polegał na ponownym przejeździe 37-kilometrowej trasy w pobliżu Autodromu Jastrząb na trasie S7. Tutaj już panowie rywalizowali jeżdżąc tym samym zestawem. W finale chodziło o zużycie jak najmniejszej ilości paliwa przy jak najwyższej prędkości przelotowej.  Trasa pozornie łatwa, była jednak zdradliwa ze względu na długie, słabo widoczne podjazdy, które utrudniały zadanie. 

Piotr Krahel najlepszy!

Pod wieczór na scenie ogłoszono wyniki finału. Zwycięzcą 9. edycji Optifuel Challenge został Piotr  Krahel z wynikiem 25,9 l/100 km i prędkością 66,4 km/h. Na drugim miejscu uplasował się Kornel Grzybowski, który uzyskał wynik 24,5 l/100 km i prędkość 61,9 km/h. Trzecie miejsce zajął Jacek Maliński z wynikiem 27,6 l/100 km i prędkością 64,7 km/h. 

Piotr Krahel wygrywa Optifuel Challenge

Zatem Piotr Krahel weźmie udział w międzynarodowym finale w Lyonie 17 października, gdzie nagrodą główną będzie ciągnik Renault T High 520 dla firmy, której pracuje finalista. Nie chcemy zapeszać, ale uważamy, że Piotr ma tu spore szanse, gdyż w ubiegłym roku wygrał światowy finał konkursu Volvo Trucks Driver Challenge.  

Ciekawostką jest także fakt, że drugi z finalistów Optifuel Challenge, Kornel Grzybowski, był reprezentantem Polski w międzynarodowym konkursie DAF Driver Challenge, gdzie rywalizując z 18 innymi zawodnikami z całej Europy zajął 6. miejsce. Czyżbyśmy mieli już do czynienia z prawdziwą truckerską elitą? Na pewno skorzystają na tym ich pracodawcy.

Cały materiał dostępny jest w październikowym wydaniu TRAILER Magazine.