Daimler Trucks sprzedał w 2019 roku o 4% mniej pojazdów użytkowych niż w mniej pojazdów niż w 2018 roku.

Od lata warunki rynkowe znacznie się osłabiły i sprzedaż Daimler Trucks w 2019 w ciągu 11  wyniosła 446.800 sztuk marek Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses i BharatBenz. (dane za 11 miesięcy). Dokładne dane sprzedaży za cały rok Daimler AG ogłosi podczas corocznej konferencji prasowej 11 lutego 2020 r.

W 2020 r. Daimler Trucks przewiduje dalszą normalizację szczególnie wysokiego popytu w ostatnich latach, a tym samym znaczący spadek sprzedaży na głównych rynkach regionu NAFTA, Europy i Japonii. Jednocześnie firma przygotowuje się do sprostania rosnącej presji inwestycyjnej i kosztowej w nadchodzących latach . Konieczne są znaczne inwestycje w nowe technologie, w tym we flotę neutralną pod względem emisji CO2 z elektrycznymi układami napędowymi oraz w automatyzację i łączność ciężarówek i autobusów.

Spory spadek sprzedaży w listopadzie 2019

Sprzedaż Daimler Trucks w 2019 roku na ważnych rynkach NAFTA i europejskich powróciła do ​​normalnego poziomu sprzedaży szybciej niż oczekiwano tego w drugiej połowie 2019 r. Po silnej fazie wzrostu, która rozpoczęła się w 2018 r. Daimler Trucks faktycznie zwiększył sprzedaż w regionie NAFTA o 8 procent do około 187.400 jednostek w pierwszych jedenastu miesiącach roku (od stycznia do listopada 2018 r .: 172 700). Jednak w listopadzie nastąpił gwałtowny spadek sprzedaży jednostkowej o 16 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W Europie sprzedaż od stycznia do listopada 2019 r. spadła o 5 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku do 72 400 sztuk.

Ważne rynki, takie jak Europa i Ameryka Północna, osłabiły się szybciej niż oczekiwano w drugiej połowie roku. Zaczęliśmy się do tego przygotowywać już w lecie i natychmiast dostosowaliśmy naszą produkcję. Jednak wcale nie jesteśmy zadowoleni z naszej marży w 2019 r. Dlatego podjęliśmy szeroko zakrojone działania strukturalne, aby zwiększyć naszą marżę do co najmniej 7 procent do 2022 r. W 2020 r. znacznie poprawimy naszą pozycję kosztową, nadal inwestując w przyszłość. W Daimler Trucks mamy zespół najwyższej klasy i w przeszłości pokazaliśmy, że możemy działać z wielką determinacją, skomentował Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG.