Napęd na wszystkie koła w pojazdach MAN TGE od teraz dostępny także w wersjach o DMC do 5,5 ton

MAN oferuje teraz indywidualnie skonfigurowane modele TGE z napędem na wszystkie koła o całkowitej masie dopuszczalnej w przedziale od 3,0 do 5,5 ton. Dotychczasowy program lekkich samochodów dostawczych z napędem na wszystkie koła został teraz rozszerzony o pojazdy o maksymalnej masie dopuszczalnej od 5,0 do 5,5 ton, zaprojektowane przez MAN wspólnie z austriacką firmą Oberaigner.

Są to pojazdy przeznaczone głównie do stosowania w straży pożarnej, jako pojazdy ratunkowe i techniczne, transportery komunalne, pojazdy budowlane, ale także jako sprawnie poruszające się w terenie samochody kempingowe i małe busy wymagające dużego obciążenia.

MAN TGE 4x4

Stały napęd 4×4

Wspólną cechą nowych pojazdów o maksymalnej masie dopuszczalnej od 5,0 do 5,5 ton jest stały system napędu na wszystkie koła obejmujący jednostopniowy napęd osi przedniej i zainstalowaną między osiami trzywałkową przekładnię różnicową zapewniającą rozkład sił odpowiednio do obciążenia (mechanizm różnicowy Torsen). W przypadku problemów z trakcją na jednej osi następuje automatyczne, bez opóźnień, przesłanie większego momentu obrotowego na drugą oś.

Podstawę adaptacji do napędu 4×4 stanowią produkowane seryjnie furgony TGE i podwozia TGE z napędem tylnym, osią tylną o przełożeniu 4,7 do 1, kołami bliźniaczymi i najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności skokowej 2,0 litrów i mocy 130 kW (177 KM) oraz momencie obrotowym 410 Nm. Klienci mogą wybrać sześciostopniową manualną skrzynię biegów lub ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz rozstawy osi 3.640 lub 4.490 milimetrów. Furgony TGE mogą być wyposażone także w pojedyncze ogumienie super single.

Prześwit może być wyższy

MAN TGE z napędem 4×4 nie ma seryjnie wyższego prześwitu, dzięki czemu wysokość schodka przy wejściu pozostaje niezmieniona, co stanowi istotną zaletę, między innymi, w przypadku ambulansów i małych busów. Opcjonalnie możliwe jest jednak podniesienie poziomu pojazdu o 30 mm w celu zwiększenia prześwitu.

Mimo adaptacji obciążenie użytkowe pozostaje niemal w pełni utrzymane, gdyż system napędu na wszystkie koła zwiększa masę własną pojazdu jedynie o ponad 30 kilogramów. I tak na przykład pojazd TGE o całkowitej masie dopuszczalnej 5,5 ton z pojedynczą kabiną, krótkim rozstawem osi i silnikiem o mocy 177 KM zapewnia doskonałe obciążenie użytkowe wynoszące ponad 3.370 kilogramów.

MAN TGE 4x4

Dzięki rozszerzonej ofercie pojazdów z napędem 4×4 MAN Truck & Bus zapewnia swoim klientom jeszcze większe możliwości odpowiedniego dopasowania konfiguracji pojazdu do konkretnego przeznaczenia. Dotychczasowa oferta napędu na wszystkie koła w segmencie vanów kończyła się na maksymalnej masie dopuszczalnej 4 ton. Nadal będzie to inteligentny system napędu na wszystkie koła, który w momencie spadku trakcji reaguje automatycznie w ciągu 0,084 sekundy, zmieniając normalny pojazd z napędem przednim w pojazd napędzany na wszystkie koła.