Jednym z najciekawszych wydarzeń podczas tegorocznego salonu IAA w Hanowerze było pojawienie się stoiska japońskiej firmy Seno Pro, która zaprezentowała zmodyfikowaną ciężarówkę Hino Profia.

Błękitne czteroosiowe Hino Profia witało gości IAA udających sie do hal wystawienniczych od strony głównego wejścia. Niespotykana w Europie błyszcząca lakierem i polerowaną stalą ciężarówka, skutecznie przyciągała wzrok wielu odwiedzających imprezę. 

Pokazane w Hanowerze Hino to ciężarówka reprezentujaca najcięższą rodzinę Profia, a model w układzie podwozia 8×4 nosi oznaczenie FW i wyróżnia się niskim umieszczeniem podłogi zabudowy. Jej masa własna to około 10 ton, natomiast DMC wynosi 24,9 tony. Tokijska firma Hino Motors Ltd., podobnie jak 16 innych dużych producentów, należy do giganta jakim jest Toyota Group. W kwietniu 2018 roku firma Hino podpisała umowę o partnerstwie starategicznym z Traton Group, skupiajacą takie marki jak Scania, MAN oraz Volkswagen Caminhões e Ônibus.

Prawie 12-metrowe podwozie

Pokazany w Hanowerze Hino Profia FW 8×4 ma długość całkowitą 11.98 m. Ze względu na górzysty teren oraz wąskie i ciasne uliczki, długie pojedyncze ciężarówki są w Japonii znacznie częściej używane niż zestawy z naczepami.  Zabudowa wykonanana przez firmę Seno Pro, w formie zamkniętego furgonu z hydraulicznie otwieranymi burtami bocznymi i połówkami dachu, to rozwiązanie niezwykle popularne w tym kraju.

japoński tuning ciężarówek

Szacuje się że około 70% ciężkich ciężarówek używanych w Japonii, jest wyposażanych właśnie w tego typu nadwozia. Umożliwia ono wygodny wyładunek towarów, niezależnie od ich umieszczenia w przestrzeni ładunkowej, jednocześnie chroniąc go przed warunkami atmosferycznymi, znacznie lepiej niż tradycyjne plandeki. Załadunek lub wyładunek może odbywać się także za pomocą dwuskrzydłowych drzwi tylnych. Palety z towarem mogą być łatwo przesuwane po podłodze, dzięki hydraulicznie wysuwanemu z niej systemowi rolek Joloda Hydraroll.   

japoński tuning ciężarówek

All Japan Specification

Przedstawiciele mieszczącej się w mieście Nara firmy Fuji Transport Co. Ltd. podkreślali, że pokazywana przez nich ciężarówka w całości została zbudowana oraz zmodyfikowana w Japonii, stąd też oficjalnie nazwano ją „All Japan Specification”. Wszyskie prace związane z wykonaniem zabudowy oraz montażem dodatkowych akcesoriów wykonała firma Seno Pro.

japoński tuning ciężarówek

Jej właściciel, pan Hiroyuki Seno, jest stałym bywalcem hanowerskiego salonu od 2008 roku. Z imprezy na imprezę na IAA przybywało azjatyckich producentów, jednak brakowało na niej ciągle pojazdów ciężarowych z Japonii. Pan Seno postawił sobie za punkt honoru to zmienić i w tym roku dotrzymał słowa, a w realizacji tego planu wspomagała go firma Fuji Transport, która pokryła m.in. cześć kosztów transportu pojazdu. Założona w 1978 roku firma Fuji Transport jest prawdziwym potentatem na rynku japońskim. Jej flota składa się z blisko 1.300 pojazdów, głównie obsługujących przewozy dalekobieżne. Przygotowana przez Seno Pro błękitna ciężarówka dotarła do Niemiec na pokładzie statku.  

Cały materiał dostępny jest w grudniowym wydaniu TRAILER Magazine.