Producent pojazdów specjalnych KAMAG Transporttechnik, część grupy Transporter Industry International (TII), świętuje 50. rocznicę w 2019 roku.

W 1969 roku przedsiębiorca Franz-Xaver Kögel i inżynier Karl Weinmann założyli Karlsdorfer Maschinenbau Gesellschaft – w skrócie KAMAG. Zamierzali oni opracować specjalne rozwiązania transportowe do przewożenia najcięższych ładunków, aby zapewnić możliwość transportu ciężkich pojazdów na drogach niezależnie od kolei. Działalność ta od samego początku odnosiła sukcesy, gdyż firma nastawiła się na sprzedaż swoich produktów nie tylko na rynku niemieckim. Wkrótce popyt na pojazdy specjalne KAMAG pojawił się nie tylko z rynku krajowego, ale z całego świata.

Kamag ma 50 lat

Franz-Xaver Kögel był oczywiście właścicielem firmy Kögel. Na skutek problemów finansowych tejże, postanowił sprzedać firmę KAMAG, która do dzisiaj funkcjonuje w byłych zakładach Kögel w Ulm. Otto Rettenmaier przejął firmę ze względu na entuzjazm i zainteresowanie technologią oraz wykorzystanie synergii z dwoma innymi producentami pojazdów, których był właścicielem – SCHEUERLE i NICOLAS. I tak od 2004 r. KAMAG Transporttechnik jest częścią grupy TII, która należy do rodzinnego przedsiębiorstwa z siedzibą w Heilbronn.

Pełna gama produktów dla producentów stali

Kluczowymi elementami KAMAG Transporttechnik są wysoce innowacyjne, wytrzymałe i precyzyjnie kontrolowane pojazdy specjalne, które mogą przewozić wyjątkowo duże ładunki w przemyśle ciężkim i energetycznym, a także do budowy obiektów i mostów.

Kamag ma 50 lat

Firma z siedzibą w Ulm oferuje producentom stali pełną gamę produktów zaprojektowanych do obsługi wszystkich operacji logistycznych wewnątrz zakładu, w tym pojazdy do przewozu surówki. Duże znaczenie ma również pojazd dla terminali Wiesel. Jest on już dziś dostępny z całkowicie elektrycznym układem napędowym oraz jako wysoce zautomatyzowana wersja autonomiczna. A ostatnio producent pojazdów z Ulm wyposażył Wiesel w nową kabinę kierowcy, co oznacza znaczny wzrost komfortu jazdy i ergonomii, a także znacznie lepszą widoczność. W sumie już ponad 2.000 pojazdów jest codziennie sprawdzanych przez wiodących operatorów logistycznych i firmy transportowe.

Samobieżne, modułowe platformy typu SMTP również mają duży udział w obrotach firmy. Łącząc kilka modułów klienci na całym świecie używają ich do transportu szczególnie ciężkich instalacji technicznych, maszyn budowlanych, promów kosmicznych i samolotów.

Kamag ma 50 lat

Dobre perspektywy na przyszłość

Spółki zależne Grupy TII coraz bardziej koncentrują się na możliwościach łączenia produktów odpowiednich marek Grupy oraz na jeszcze intensywniejszym wykorzystaniu synergii, a także na optymalizacji koncepcji produkcji. Ponadto KAMAG intensywnie pracuje nad zelektryfikowanymi i wysoce zautomatyzowanymi rozwiązaniami transportowymi dla logistyki stoczni i transportu wewnętrznego w przemyśle. Dzięki tej przyszłościowej orientacji  firma z Ulm jest dobrze przygotowana na pomyślną przyszłość.