Thermo King wprowadził do sprzedaży hybrydowe agragaty pozwalające na Płynne przełączanie między napędem silnikiem Diesla a trybem elektrycznym.

 

Agregaty T-Series Hybrid i UT Hybrid firmy Thermo King do samochodów ciężarowych, przyczep i podnośników nożycowych odpowiadają zapotrzebowaniu na technologie, które zapewniają firmom transportowym łatwiejszy dostęp do ograniczonych, miejskich stref niskiej emisji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów eksploatacji.

Hybrydowe agregaty chłodnicze Thermo King opierją się na sprawdzonych osiągach agregatów hybrydowych Thermo King SLXi dla naczep. Alternator Frigoblock i sterowanie falownikiem umożliwiają przełączanie napędu montowanego z przodu agregatu T-Series Hybrid i montowanego pod podwoziem agregatu UT Hybrid między silnikiem wysokoprężnym a elektrycznym. Umożliwia to firmom transportowym pracę w centrach miast, w dzielnicach mieszkalnych i strefach niskiej emisji z wyłączonym silnikiem wysokoprężnym agregatu.

20 litrów oszczędności

Aby upewnić się, że podczas opracowywania nowego rozwiązania hybrydowego zostaną uwzględnione potrzeby klientów, firma Thermo King współpracowała z Castell Howell Foods, jednym z największych hurtowych dostawców żywności w Wielkiej Brytanii. Od maja 2019 r. firma Castell Howellprowadziła szeroko zakrojone testy w warunkach rzeczywistych, wykorzystując samochód wyposażony w montowany pod podwoziem agregat chłodniczy Thermo King UT Hybrid Spectrum.

Wykorzystywaliśmy hybrydową ciężarówkę przez sześć dni w tygodniu na mieszanych trasach łączących autostrady i trasy w centrum miasta, obsługując ponad 30 dostaw dziennie, mówi Martin Jones, dyrektor ds. transportu w Castell Howell Foods. Dzięki zawsze włączonemu trybowi hybrydowemu osiągnęliśmy oszczędność około 20 litrów paliwa dziennie, przez sześć dni w tygodniu. Jest to znaczący wynik dla rentowności pojazdu i cieszymy się, że rozwiązanie Thermo King łączy w sobie najlepsze cechy technologii elektrycznej wykorzystującej alternator oraz napędu silnikiem wysokoprężnym i jak rozwiązanie to sprawdza się w praktyce.

Kierowcy polubili nowe hybrydowe agregaty chłodnicze Thermo King

System został bardzo dobrze przyjęty przez kierowców Castell Howell, głównie ze względu na łatwe i płynne przechodzenie z jednej technologii do drugiej. Kierowca musi tylko odpowiednio nastawić urządzenie, wyjeżdżając z bazy, aby system bezproblemowo przełączał się między trybem elektrycznym i silnikiem wysokoprężnym w zależności od potrzeb agregatu.

W chłodniejsze, jesienne dni nawet nie włączaliśmy silnika agregatu. Thermo King UT Spectrum to bardzo wydajny agregat z możliwością bardzo szybkiego obniżania temperatury. Nawet w lecie znacznie skraca to czas, kiedy silnik musi być włączony, i zapewnia kierowcom pewną elastyczność podczas dostaw do dzielnic mieszkalnych wcześnie rano, dodaje Martin Jones.