Goodyear dostosowuje swoją kompleksową ofertę dla flot – Goodyear Total Mobility – wzbogacając ją o nowy pakiet usług.

Od marca szybkie rozprzestrzenianie się COVID-19 drastycznie wpłynęło na wszystkie gałęzie przemysłu w całej Europie. Niektóre branże musiały przyspieszyć produkcję, aby zaradzić nagłemu wzrostowi popytu. Inne przestawiły się na niską podaż, ponieważ zaobserwowały znaczny spadek popytu na rynku, w miarę jak przedsiębiorstwa ograniczały swoją aktywność w celu zapobiegania dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa.

Zarządzający flotami musieli w bardzo krótkim czasie zmienić swoje codzienne działania.

— W zależności od głównej działalności floty, bardzo szybko zaobserwowaliśmy rozwój dwóch przeciwstawnych sił na rynku, komentuje Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. opon użytkowych w Europie. Widzimy, że wielu naszych klientów flotowych pracuje w nadgodzinach dostarczając niezbędne towary, takie jak żywność, artykuły medyczne i chemiczne. Dla nich czas pracy i dostępność kierowców są obecnie jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Z drugiej strony, floty dotychczas stanowiące ważny element łańcucha dostaw materiałów dla branży motoryzacyjnej i przemysłu notują teraz przestoje z powodu zamknięcia fabryk”.

Aby odciążyć bardzo zapracowanych kierowników flot, Goodyear powołał specjalny proaktywny zespół serwisowy, którego zadaniem jest zarządzanie alertami oraz rozwiązywanie ewentualnych problemów. Za każdym razem, gdy system monitorowania opon w pojeździe odnotuje np. nagły spadek ciśnienia albo wzrost temperatury w ogumieniu wysyła sygnał, a zespół techników natychmiast przystępuje do analizy sytuacji i rozwiązuje potencjalne problemy z oponami, zanim jeszcze do nich dojdzie. 

Opierając się na obszernych systemach danych, którymi zarządza Goodyear, zespół ma pełny wgląd do historii alertów, wiedzę pozwalającą ocenić stopień aktualnego problemu i jest w stanie zlokalizować pojazd. W razie potrzeby kierowca może liczyć na pomoc najbliższego serwisu, zrzeszonego w sieci zarządzanej przez amerykańskiego producenta opon. Aby zagwarantować szybki czas reakcji w całej Europie, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, Goodyear codziennie monitoruje dostępność techników ServiceLine24H. Na zakończenie procesu kierownik floty jest informowany, że ciężarówka jest gotowa do dalszej drogi.

O opony stojących pojazdów też trzeba dbać

Czas pracy, niezawodność pojazdów oraz partnerów są teraz szczególnie ważne dla firm transportowych. Pomimo ograniczeń operacyjnych spowodowanych wprowadzeniem środków ostrożności, Goodyear kontynuuje obsługę klientów flotowych w Europie przy pomocy sieci TruckForce.

Partnerom, którzy tymczasowo musieli ograniczyć lub wstrzymać działalność flotową, Goodyear dostarcza praktyczne narzędzia do przeprowadzenia kontroli floty, a także zalecenia dla kierowców, w jaki sposób sprawdzać opony przed ponowną eksploatacją pojazdu.

— Od kilku tygodni wiele samochodów ciężarowych i przyczep stoi na parkingach, co umożliwia szeroko zakrojone kontrole pojazdów i podzespołów, prewencyjną konserwację oraz montaż nowego sprzętu, dodaje Boucharlat. W efekcie zauważyliśmy także zwiększone zapotrzebowanie i zainteresowanie klientów instalacją opracowanych przez Goodyear systemów monitorowania ciśnienia w oponach, ponieważ floty coraz częściej dostrzegają wartość dodaną tego typu działań.