Najnowszym członkiem rodziny niskopodwoziowych naczep Goldhofer jest model STZ-VP. Dzięki swoim rozmiarom zyskał miano „big boy”, czyli „duży chłopak”.

Nowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer STZ-VP (258) zawdzięcza swój przydomek największej nośności w rodzinie Goldhofer. Wersja STZ wyposażona jest w sprawdzoną technologię zawieszenia opartą na osiach wahliwych. W programie znajdują się naczepy wyposażone w od trzech do dziesięciu osi z rożnymi typami pokładów: pomostem dla jednostek pływających, pokładem dla maszyn gąsienicowych oraz platformą.

Dopuszczalny techniczny nacisk na oś wynosi 16 ton, natomiast grubość pokładu platformy to zaledwie 200 mm, co jest wynikiem rekordowym w tego typu naczepach. Przemyślane i sprawdzone podwozie Goldhofer STZ cechują m.in. bardzo szerokie elementy stanowiące podłogę dla gąsienic koparek oraz relatywnie krótkie wózki jezdne. Każdy milimetr przecież się liczy!

Kolejnym atrybutem jest precyzyjnie skonfigurowana geometria zawieszenia, która zapewnia optymalne rozłożenie masy na wszystkie koła i jednocześnie pozwala na wypoziomowanie zestawu na nierównym podłożu. Kąt skrętu kół dochodzący do 65 ° zapewnia naczepom Goldhofer STZ doskonałą manewrowość

Cały materiał na ten temat znajdziecie we wrześniowym wydaniu TRAILER Magazine.