Volvo Trucks przedstawia swój pierwszy w pełni elektryczny samochód ciężarowy Volvo FL Electric zaprojektowany z myślą o dystrybucji towarów w mieście i wywozie odpadów. 

Zdaniem Volvo zainteresowanie elektrycznymi samochodami ciężarowymi jest duże. Wielu potencjalnych klientów pyta o możliwości, jakie zapewnia ta nowa technologia oraz o to, jaki może być jej wpływ na ich działalność.

Z ogromną dumą prezentujemy pierwszy z serii napędzanych w pełni elektrycznie samochodów ciężarowych Volvo, gotowy do regularnej eksploatacji. Tym samym miastom, których ambicją jest zrównoważony rozwój, umożliwiamy wykorzystanie zalet zelektryfikowanego transportu, mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks. 

Volvo Trucks korzysta z doświadczeń Grupy Volvo dotyczącej rozwiązań w zakresie zelektryfikowanego transportu. Od 2010 r. Volvo Buses sprzedało ponad 4.000 zelektryfikowanych autobusów. Zastosowana w Volvo FL Electric technologia napędu i magazynowania energii została od podstaw gruntownie przetestowana i jest objęta pełnym wsparciem rozległej sieci Volvo Trucks w obszarze sprzedaży, serwisu i dostaw części.

elektryczne Volvo dystrybucyjne FL

Volvo FL Electric przejedzie do 300 km na jednym ładowaniu

Pierwsze samochody ciężarowe z serii Volvo FL Electric właśnie wchodzą do regularnej eksploatacji w Goeteborgu, rodzinnym mieście Volvo Trucks. Będą one użytkowane przez firmę komunalną Renova oraz firmę transportową TGM.

Volvo FL Electric może mieć maksymalne DMC 16 t i przeznaczony jest do transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich.  Silnik elektryczny o mocy maksymalnej 185 kW sprzężony jest z dwubiegową skrzynia biegów i przekazuje moc na tylną oś. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 425 Nm. Źródło energii stanowi od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych o wydajność od 100–300 kWh.  Zasięg Volvo FL Electric wynosi do 300 km.

Czas ładowania akumulatorów: od zera do maksimum: ładowanie szybkie, 1–2 godziny (ładowanie prądem stałym), ładowanie nocne do 10 godzin (ładowanie prądem przemiennym) – dla akumulatorów o wydajności 300 kWh.

Produkcja seryjna i sprzedaż nowego modelu w Europie rozpocznie się w przyszłym roku.