Nowy Mercedes Arocs do transportu budowlanego oferuje cyfrowe rozwiązania użyteczne w branży budowlanej. Przede wszystkim jest teraz jeszcze przyjaźniejszy w zabudowie.

Największa nowość prezentowanego na targach Bauma Arocsa to Multimedia Cockpit. Składa się on z dwóch cyfrowych wyświetlaczy, zastępując klasyczną zintegrowaną tablicę wskaźników oraz stanowi uzupełnienie pola przełączników na desce rozdzielczej.

Główny kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, umieszczony za kierownicą, pokazuje wszelkie informacje o pojeździe oraz o parametrach jazdy i stanach roboczych pojazdu. O pracy zabudowy lub osprzętu symbolicznie informują lampki kontrolne na głównym wyświetlaczu. Dodatkowo dostępne są tu ostrzeżenia dla kierowcy w formie wyskakujących okienek. Można także skonfigurować do dziesięciu komunikatów. Wyskakujące okienka zawierają symbol i krótki tekst informacyjny. Możliwe są na przykład komunikaty o następującej treści: „Usterka przekładni w zabudowie”, „Usterka sprzęgu przyczepowego”, „Za wysoka temperatura oleju w zabudowie” albo „Konieczność przeglądu zabudowy”.

Multimedia Cockpit nowy Arocs

Drugi wyświetlacz Multimedia Cockpit z ekranem dotykowym umieszczono na desce rozdzielczej. Tutaj komfortowej integracji niezwiązanych z bezpieczeństwem funkcji zabudowy służy nawet osiem wybieranych indywidualnie wirtualnych przełączników. Odpowiednie symbole można dobierać spośród ponad 130 oferowanych wzorów. Ponadto w dalszym ciągu istnieje możliwość umieszczenia klasycznych przełączników w polu obsługowym znajdującym się bezpośrednio pod wyświetlaczem dodatkowym. Jeśli liczba dostępnych gniazd jest niewystarczająca, w wyposażeniu dodatkowym można zamówić dodatkowe pole obsługowe w uchwycie na napoje.

Łatwa konfiguracja

Aby skonfigurować symbole wymagane przez producenta zabudowy, nie trzeba już demontować zintegrowanej tablicy wskaźników. Autoryzowany serwis może łatwo pobrać symbole z biblioteki pojazdu za pomocą systemu XENTRY-Diagnose. W zależności od potrzeb do prezentacji na wyświetlaczu głównym Multimedia Cockpit można wybrać nawet pięć lampek kontrolnych, które będą sygnalizowały status zabudowy – pokażą na przykład czy włączone są reflektory zabudowy albo wysunięte podpory żurawia.

W przypadku braku osoby kierującej ruchem na placu budowy, wiele prac budowlanych można bezpiecznie obsługiwać z kabiny kierowcy tylko wtedy, gdy ich promień działania jest dokładnie monitorowany przez kamery. W nowym Arocsie zazwyczaj nie trzeba w tym celu instalować dodatkowych monitorów, ponieważ wyświetlacz dodatkowy Multimedia Cockpit odbiera obraz z maksymalnie czterech kamer. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami wyświetlania oraz przykładowo powiększyć tylko ten widok, który go w danej chwili interesuje.

Pionowy układ wydechowy

Nowy Mercedes Arocs stał się także bardziej przyjazny do zabudowy. Do wszystkich pojazdów czteroosiowych dostępny jest teraz fabrycznie pionowy układ wydechowy. Dzięki niemu z boku ramy zwiększa się przestrzeń do montażu zabudowy i osprzętu, na przykład dodatkowych zbiorników paliwa czy schowków. Kolejną zaletą tych rozwiązań w porównaniu z dotychczasowymi bocznymi układami wydechowymi, w których jedynie rura wydechowa była prowadzona pionowo, jest zmniejszenie masy pojazdu. Nowy boczny układ wydechowy umożliwia realizację zoptymalizowanych pod względem przestrzeni montażowej rozwiązań ze standardowym układem wydechowym.